استاندار خراسان رضوی در آیین نکوداشت شهید مطهری در فریمان:

اندیشه فکری شهید مطهری متعلق به انقلاب اسلامی است/تمام دنیا مخاطب اندیشه‌های اسلامی اوست

استاندار خراسان رضوی در آیین نکوداشت شهید مطهری گفت: شهید مطهری از نظر جغرافیایی وابسته به فریمان و استان است ولی از نظر اندیشه فکری متعلق به انقلاب اسلامی است که مخاطب اندیشه‌های اسلامی او تمام دنیا و بشریت را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۰۹۰۲۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان؛ یعقوبعلی نظری در آیین نکوداشت شهید مطهری که در شهرستان فریمان زادگاه این شهید والامقام برگزار شد، اظهارکرد: شهید مطهری از نظر جغرافیایی وابسته به فریمان و این استان است ولی از نظر اندیشه فکری متعلق به انقلاب اسلامی است، بنابراین مخاطب اندیشه‌های اسلامی وی تمام دنیا و بشریت را در بر می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی، افزود: شهید مطهری در مقطعی که دنیا و جهان در مسیر پیشرفت مادی، دین را مانع پیشرفت می دانستند، سعی در تصحیح این نگاه در میان جامعه ایرانی و به خصوص جوانان کرد.

وی گفت: امام راحل، با هنر خود پرچم انقلاب اسلامی را مبتنی بر اسلام ناب اسلامی برافراشت و اکنون ما نیز در حال بهره برداری از این گنج معنوی هستیم؛ و شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری نیز با هدایت امام راحل هدایت فکری جامعه را فراهم می‌کردند.

درادامه نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: مبانی فکری شهید مرتضی مطهری همانند منظومه ای بود که به همه جوانب حکومت اسلامی می‌پرداخت.

احسان قاضی زاده هاشمی افزود: شهید مطهری در زمانی که تقابل دو نظام فکری بلوک شرق و غرب، مبانی اعتقادی و فکری خود را برای تحت تاثیر قرار دادن جوامع مطرح می‌کردند، به دنبال بنیان گذاری تفکر دینی و پیگیری شعار نه شرقی و نه غربی بود.

وی گفت: برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی ردیف خاص بودجه ای برای بنیاد حفظ و آثار شهید مطهری در نظر گرفته شد تا با فعالیت های این بنیاد مسیر فکری شهید مطهری در جامعه ما گسترش یابد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: شهیدان سلیمانی و مطهری به دست جریان‌های افراطی‌گری به شهادت رسیدند و این نشان می‌دهد، اندیشه گروهک فرقان و داعش دارای اندیشه یکسانی است.

رونمایی از کتاب شهدای روحانی، قدردانی از معلمان نمونه شهرستان فریمان، کلنگ زنی چمن مصنوعی آموزشگاه شهید جعفری و بازدید از آزمایشگاه این آموزشگاه، از برنامه های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به فریمان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها