یادواره ۷۳ شهید کارگر شهرستان پیشوا برگزار شد

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، در حاشیه مراسم یادواره ۷۳ شهید کارگر شهرستان پیشوا گفت: با یک جهش ۱۸ پله ای استان تهران توانست در حوزه تنظیم و نظارت بر روابط کار رتبه برتر کشوری را کسب نماید.
کد خبر: ۹۵۰۹۳۴۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ،  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بیان جایگاه منزلت شهدا بیان داشت شهید به خودی خود جایگاه و منزلتش در پیشگاه خداوند تا حدی بالاست که در روایات آمده است اولین قطره خونش که ریخته شود پاک مطهر میشود.

وی افزود: اما شهید کارگری کسی است که هم دارای سلوک معنوی است و هم دارای سلوک مادیست.

 

حامد ويس کرمی سلوک شهدای کارگری را بسیار بالا بیان کرد و افزود: شهید کارگری کسی است که سلوک مادی او و زندگی و کار او برای تامین نیازهای هموطنانش و کشور توام شده است.

وی افزود: آنجایی که برای خودش کسب معاش می کند منافع او به جامعه و اطرافش می رسد و این از سلوک مادی نشات می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در وصف سلوک معنوی کارگران بیان داشت: نیز شهید کارگری برای اینکه ذره ای از خاک ناموس وطن به خطر نیوفتد و به آن اهانت نشود جان خود را در کف دست گرفت و در طبق اخلاص قرار داد و از همه دارایی هایش گذشت و در برابر دشمن ایستادگی کرد.

وی افزود: شهید کارگر کسی است که هم در سلوک مادی و هم در سلوک معنوی رشد کرده و یک الگوی مناسب برای بشریت و خواسته جامعه کار و تولید می باشد.

ویس کرمی احساس تکلیف را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: روزگاری این شهید کارگر زحمتکش احساس تکلیف کرد و میدان کار و تولید را رها کرد و به میدان دفاع مقدس شتافت،  امروزه هم تکلیف این است که کارگر و کارفرما بعنوان افسران جنگ اقتصادی در میدان کار و تولید با ابتکارعمل و تمام وجود به مجاهدت بایستند و در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات کشور گام بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه بایست فعالیتمان را با تأسی به شهید کارگری در محل کار تقویت نماییم بیان داشت: امروز تکلیف داریم و بایست در عصر خودمان همچون یک شهید زنده باشیم، وقتی در حال کار پشت خط تولید احساس کنیم در میدان مجاهدت و شهادت هستیم، اجر شهدا را خواهیم برد.

 وی با بیان کلامی از شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمودند جمهوری اسلامی حرم است و بایست از این حرم دفاع کنیم افزود: اگر بخواهیم از کشور دفاع کنیم بایست هرجایی که مشغول کار هستیم و فعالیت داریم به وظیفه و تکلیفمان عمل کنیم.

ویس کرمی افزود: بایستی شهدای کارگری برای جامعه کار و تولید الگو شوند و جامعه کار و تولید بایست برای اعتلای پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی تلاش کند.

 وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد یکی از اصلی ترین مولفه های قدرت ملی و بین المللی است افزود: اقتصاد قوی نفوذ منطقه ای و فرامنطقه ای را تضمین کرده و روابط بین‌المللی را توسعه می‌بخشد و معیشت مردم را ارتقا می بخشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما  فرزندان ما می توانیم هستیم و باقیمانده این شهدای عزیز هستیم و انشاالله بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

خاطر نشان می شود در این مراسم که در فرمانداری شهرستان پیشوا برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از خانواده ۷۳ شهید کارگری این شهرستان تجلیل به عمل آمد و در خاتمه به قید قرعه ۵ سفر مشهد مقدس و ۲ سفر عتبات عالیات به خانواده شهدای حاضر در مراسم اهدا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار