به همت مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم؛

نشست تخصصی «حکمرانی سایبر و هندسه نظم نوین جهانی» در قم برگزار شد

نشست «حکمرانی سایبر و هندسه نظم نوین جهانی» با سخنرانی دکتر سقائی منش عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۹۴۴۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

نشست تخصصی «حکمرانی سایبر و هندسه نظم نوین جهانی» در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دکتر سقائی منش در این نشست طی سخنانی بیان کرد: فرمانده پیشین سنتکام اخیرا در منطقه غرب آسیا اخیرا اعترافاتی نسبت به توانمندی‌های نظامی، پهبادی و موشکی ایران داشته که بسیار قابل تامل است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام ادامه داد: همچنین دانشمندان نظامی برجسته جهان نیز بخصوص پس از جنگ اوکراین نسبت به عمق توانمندی‌های جمهوری اسلامی اذعان داشته اند.

سقائی منش اظهارداشت: جمهوری اسلامی بنحوی ساختارهای نظامی و امنیتی خود را توسعه داده که اگر جنگی از منطقه غرب آسیا رخ دهد، بدون شک پیروز آن نظام اسلامی خواهد بود.

وی بیان کرد: جهانشمولی انقلاب اسلامی و زمینه سازی تمدن نوین اسلامی و حرکت از حوزه پدافند به سمت آفند محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است که باید با قدرت تمام ارکان نظام اسلامی دنبال شود.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)همچنین با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به جنگ ترکیبی ابراز داشت: اقتصاد، دیپلماسی، فرهنگ، رسانه و مسأله شناخت هر کدام یکی از مولفه‌های جنگ شناختی است.

وی با بیان اینکه دشمن از هژمونی اسلحه و موشک که بنوعی برای آنها بدنامی داشت در حال بازسازی هژمونی خود بوسیله رسانه و دنیای سایبرنتیک است، گفت: حکمرانی سایبرنتیک بزرگترین فرصت برای جمهوری اسلامی است تا بتواند پیام های نجات بخش خود را به گوش تمام مردم در هر جای دنیا برساند.

وی عنوان کرد: الوین تافلر از نظریه‌پردازان یهودی مطرح  غربی در کتاب موج سوم نوشته شده سال ۱۹۸۰ بیان می کند که غرب در حال پیاده سازی نظریه «کلبه الکترونیک» برای حکومت بر جامعه جهانی است، در چنین جهانی داده و اطلاعات منشأ قدرت هستند.

وی خاطرنشان کرد: یهودیان از همان ۱۴۰ سال گذشته نسبت به اهمیت رسانه و تأثیر آن بر افکار جهانی اتفاق نظر داشتند و طی این سالها تلاش کردند با تسلط بر سازمان های خبری جهانی و تسلط بر جریان تبادل اطلاعات قدرتی فزون تر از یک قدرت عادی و زمینه سازی رژیم غاصب اسرائیل را رقم بزنند.

سقائی منش با بیان اینکه دانش سایبرنتیک،دانش کنترل بر پدیده‌های هوشمند از طریق کنترل و اشراف بر جریان اطلاعات است، گفت: اطلاعات و تولید، ارتباطات و انتقال، ذخیره سازی‌ و پردازش به همراه نظارت و کنترل چهار رکن دانش سایبرنتیک است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار