مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزي کشور:

ایجاد اشتغال مولد مانع مهاجرت کشاورزان از روستا می‌شود / اجرای طرح ویژه پایداری و هوشمند سازی کشاورزی با همت بسیجیان

ساری-مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه تنها راه نگه داشتن کشاورز در روستا، ایجاد اشتغال مولد است، گفت: شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در بخش‌های مختلف کشور هستیم و امروز، فضا برای رشد تولید فراهم است.
کد خبر: ۹۵۱۰۰۱۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،نشست تخصصی قرارگاه امنیت غذایی، طرح شهید هاشم ساجدی با حضور دکتر جهان سوز مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و جمعی از مدیران جهاد کشاورزی مازندران و نخبگان و فعالان این عرصه در مجموعه دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه کربلا برگزار شد.

ایجاد اشتغال مولد مانع مهاجرت کشاورزان روستا می شود

دکتر جهان سوز در این جلسه، با اشاره به اینکه نظام کشاوری ما خرده مالکی است، گفت:  اولین اصل در پایداری، مسئله اقتصادی بودن تولید است.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه با شعار نمی‌شود شکم کشاورز را پر کرد، افزود:کشاورزی که در روستا  تامین نباشد قطعا مهاجرت صورت میگیرد و از صحنه تولید خارج می‌شود.

دکتر جهان سوز با تاکید بر اینکه تنها راه نگه داشتن کشاورز در روستا، ایجاد اشتغال مولد است اضافه کرد: شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در بخش‌های مختلف کشور هستیم و امروز، فضا برای رشد تولید فراهم است.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور در ادامه بااشاره به اینکه در دهکده اقتصاد مقاومتی مازندران ۸۰ مولد وجود دارد، توصیه کرد که در کنار دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه کربلا دانشگاه کشاورزی و دامپروری ساخته شود که اینجا رکن اصلی اقتصادی محسوب می شود.

دکتر جهان سوز با تصریح بر یک اراده ملی و استانی برای گسترش اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:برخی مهاجرت های نابجا باعث ناهنجاری هایی اجتماعی در کشور می شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور با بیان این مطلب که اگر یک روستا آباد و عمرانی در آن باشد، دیگر مهاجرتی در آن صورت نمی گیرد، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی در روستای خرما کلای قائم شهر یک کار بسیار مردمی است .

دکتر جهان سوز با بیان اینکه ما مصادیق زیادی در مسئله "ما میتوانیم" داریم، گفت: رشد و پیشرفت در کشور فراهم است دیگر بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به طرح پایداری کشاورزی و هوشمند سازی کشاورزی با همت بسیجیان سازمان بسیج و وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان در احال اجرا است، گفت:این طرح برای محصول برنج در حال اجرا است  که بجز در گیلان و مازندران بخش هایی از استان خوزستان این محصول کاشته شود.

دکتر جهان سوز به تغییر کاربری هم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب روی تغییر کاربری نظر ویژه دارند و می گویند نباید در هیچ صورتی این کار صورت بگیرد.

به گفته دکتر جهان سوز امید خودکفایی کشور به برنج به استان مازندران است و باید برای خودکفایی این محصول تلاش کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها