استاد حوزه:

شهید سلیمانی الگوی زندگی اهلبیتی است

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: مشکلات درونی و اخلاقی را باید تحت نظر استاد و با طی طریق معرفت و تقویت ایمان حل کنیم.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه فرخشهر و استاد حوزه علمیه در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام که همزمان با هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد، به تبیین مباحث اخلاقی و اهمیت طی طریق تحت نظر استاد اخلاق پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین  جعفری در ادامه با اشاره به دلایل عدم بخشش گناه ابلیس و رسوا شدن او در قرآن از سوی خداوند، اشاره کرد و گفت: نکته کلیدی در بحث توبه این است که باب توبه و بخشش خداوند برای همه باز است؛ ولی در آخرین لحظه مرگ که چاره ای نیست و اجل فرارسیده نمی توان طلب بازگشت به دنیا و طلب بخشش کرد.

وی، با بیان اینکه انس و جن دارای اختیار هستند و توبه مخصوص افرادی است که دارای اختیار هستند، اظهار کرد: ابلیس که از جنس جن می باشد، خودش نخواسته که توبه کند.

استاد حوزه سه مشکل موجود در وجود ابلیس را برشمرد و افزود: اولین مشکل ابلیس رفتاری بوده که منشأ آن اخلاقی است و دومین مشکل او اخلاقی است که ریشه فکری دارد و سومین مشکل ابلیس تفکری بوده که داشته و مربوط به کبر و غرور او می باشد که نخواست کنار بگذارد.

وی، تصریح کرد: مشکل تکبر در دل شیطان با سابقه عبادت چندهزار ساله او و گذشت زمان هم حل نشد؛ لذا باید بسیار مراقب خود در طول زندگی باشیم که فریب شیطان را نخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین  جعفری، در پایان ضمن توسل به حضرت امام حسین علیه السلام، نمونه ای از سیره زندگی اهلبیتی را در وجود سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی دانست  و تأکید کرد: مشکلات درونی و اخلاقی را باید تحت نظر استاد و با طی طریق معرفت و تقویت ایمان حل کنیم.

وی با اشاره به تحول ایجاد شده در منطقه با رشادت های سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان این شهید والامقام، الگوگیری از اهلبیت علیهم السلام را عامل اصلی این موفقیت ها دانست.

ارسال نظرات