خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس:

بسیج سازندگی امروز به دوره بالندگی خود رسیده است/ اجری 473 برنامه در فارس به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس از 473 برنامه در فارس به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۵۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل‌سفلی در نشست خبری سالروز تاسیس این سازمان ضمن گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: وقتی جهاد سازندگی در حال ادغام با وزارت دیگری بود، برای تثبیت خدمات جهادی به محرومین و مستضعفین مقام‌معظم رهبری فرمان تاسیس بسیج سازندگی را ذیل بسیج مستضعفین اعلام کردند.

وی با اشاره به ریشه حرکت‌های جهادی از 13 شهریور 1347، ادامه داد: اولین گروه‌های جهادی طلاب به مناطق زلزله‌زده فردوس با سرپرستی مقام معظم رهبری در این تاریخ اعزام شدند.

قزل‌سفلی با اشاره به خدمات جهادی گروه‌های مردمی پس از آن تا جنگ تحمیلی، به بیان خدمات جهادگران با عنوان سنگرسازان بی‌سنگر پرداخت و افزود: این حرکت‌ها خاموش نشد و بعد از جنگ هم ادامه پیدا کرد و با منحل شدن جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی برای خاموش نشدن حرکت‌های جهادی تاسیس شد.

وی گفت: بسیج سازندگی امروز به دوره بالندگی خود رسیده و برای اینکه بستر حضور جوانان در خدمت‌رسانی ایجاد کنند، دو شبکه راه‌اندازی کرده که یکی شورا‌های جهادی شهرستانی برای مشورت به مسئولان در سطح کشور است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: قرارگاه‌های عملیات جهادی مورد دیگر این شبکه است که برای جلوگیری از موازی‌کاری به صورت پهنه‌ای راه‌اندازی شده که در فارس، 7 قرارگاه راه‌اندازی شده که هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری مجهز هستند تا فرصت خدمت گروه‌های جهادی را بهتر و‌موثرتر در مناطق محروم و نیز در حوادث غیرمترقبه تنظیم‌کنند.

به گفته وی، قرارگاه‌های جهادی محله‌ای از دیگر موارد شبکه سازی بسیج سازندگی است تا منطقه محروم و کم‌برخورداری وجود نداشته باشد که گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی خود را به آنان نرسانده باشند.

قزل‌سفلی با بیان اینکه سال گذشته با رویکرد قرارگاه محوری در 4 عرصه وارد کار و تلاش شدیم، حوزه‌های فنی، عمرانی و زیرساختی را از این عرصه‌ها عنوان کرد که بیش از یک هزار و 807 پروژه در این عرصه خدمت انجام شده است. همچنین در عرصه بهداشتی 16 پروژه، در آبرسانی 152 پروژه، در ساخت و مرمت اماکن مذهبی مثل خانه عالم 173 پروژه، مرمت و بهسازی مرقد شهدا 28 پروژه، مرمت و احداث مسکن محروم 22 واحد، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی 43 پروژه، اماکن آموزشی 33 واحد، احداث و مرمت پل مواصلاتی 2 پروژه، از دیگر خدماتی است که در سال گذشته توسط بسیج سازندگی فارس انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس  با یادآوری به موضوع جهاد آبرسانی، گفت: از مردادماه سال گذشته تا کنون 230 روستا از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

قزل‌سفلی با اشاره به حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: رویکرد ما فراهم کردن فرصت‌های شغلی اجتماع محور است که مشاغل کوچک و خانگی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی از این دست است و در سال گذشته کنون، 2هزار و 838 فرصت شغلی فراهم شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: 112 کارگاه کوچک اشتغالزایی، وام‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه از محل مدیریت منابع مالی صندوق با 1761 صندوق و 195 تعاونی اشتغالزا، از جمله خدمات اشتغالزایی است که مجموعا برای 6 هزار و 740 نفر اشتغالزایی شده است.

وی به خدمت مومنانه اشاره کرد و افزود: این فعالیت در کرونا با ضدعفونی کردن معابر و بسته‌های معیشتی آغاز شد و به جهیزیه‌های مشارکتی رسید و در سال گذشته بیش از 2هزار سری جهیزیه، آزادی 862نفر زندانی جرایم غیرعمد، بسته‌های نوشت‌افزار، بسته‌های بهداشتی، بسته‌های شب یلدا و نوروز، اطعام و غذای گرم، ذبح گوسفند، از جمله دیگر خدمات سال گذشته است.

5هزار و 731 اردوی جهادی از جمله دیگر خدمات سال گذشته است که بیش از 73هزار نفر جهادگر در عرصه‌های مختلف در این اردو‌ها به خدمت‌رسانی مشغول بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به برنامه‌های محوری سال جاری تصریح کرد: طرح جدیدی در حوزه آب کشاورزی با 4اولویت آب، کمک به جاده‌های دسترسی، مسکن محرومین و زیرساخت اشتغال داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه آب شرب روستایی، امسال آبرسانی به مناطق روستایی شهر شیراز را در دستور کار داریم، ادامه داد: طرح از آبخیز تا جالیز در دوبخش آبخیزداری و احیای قنواتی از دیگر طرح‌های راهبردی است که حاصل این بحث، کمک به سفره‌های آب زیرزمینی است.

قزل‌سفلی با تاکید بر اینکه این طرح، سه جانبه است که منابع مالی از قرارگاه امام حسن مجتبی با 315میلیارد تومان به صورت دولتی_مردمی تامین می‌شود، ادامه داد: احداث زمین چمن مصنوعی در روستاها، از دیگر خدمات سال جاری است که برای کمک به دولت وارد می‌شویم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت قیر در بودجه سال برای راه‌های دسترسی روستایی، افزود: بهره‌برداری از 400 نیروگاه‌های خورشیدی، و راه‌اندازی مرکز مشاوره کارآفرینی از دیگر طرح‌های سال جاری است.

وی گفت: اجلاسیه پایانی بزرگداشت شهدای سازندگی، جهادگران آسمانی، مدافع حرم و سلامت را در برگزار می‌کنیم.

قزل‌سفلی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی پرداخت و از 473 برنامه در سطح استان خبر داد، برپایی اردو‌های جهادی، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزایی، احداث بازارچه‌های اشتغالزایی، سرکشی از خانواده‌های شهدای جهادگر، تحلیل از جهادگران برتر، همایش شکوه خدمت با حضور جهادگران با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن امام علی سپاه فجر، بهره‌برداری از یک‌هزار و 53 پروژه عمرانی محرومیت زدایی با اجرای گروه‌های جهادی، و آئین بهره‌برداری از آسفالت راه‌های روستایی بین مزارع، از برنامه‌های محوری این هفته است که مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس از آن نام برد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار