خبرهای داغ:

بخشدار بسطام: کتابخانه سیار نیاز بخش بسطام است

بخشدار بسطام با با بیان اینکه از نقطه مطلوب کتابخوانی هنوز فاصله داریم، تاکید کرد: یکی از راه‌های کاهش این فاصله استفاده از کتابخانه سیار در منطقه به عنوان درخواست مردم است.
کد خبر: ۹۵۱۰۷۲۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

بخشدار بسطام: کتابخانه سیار نیاز بخش بسطام استبه گزارش خبرنگار بسیج، حسن گرزین در نشست با مدیرکل کتابخانه‌ای عمومی استان سمنان، شهرداران، روسا و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها و دهیاران بخش بسطام در بخشداری این شهرافزود: کودکان و نوجوانان در این بخش که روستا‌ها و آبادی‌های فراوانی دارند کتاب‌های کودکان و نوجوانان به روز برای جذب و جلب بیشتر مخاطب را می‌طلبد.
او ابراز کرد: باتوجه به دسترسی سریع و آسان نسل جدید جوان و نوجوان به داده‌ها در فضای مجازی و اینترنت ضروت نیاز سنجی مخ ا طب و تامین منابع مطالعاتی مورد تقاضای آنان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
به گفته وی، به روز رسانی منابع مطالعاتی، تنوع و سطح کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی و همچنین پراکن د گی و وسعت جغرافیایی این بخش و روستاه‌هایی با جمعیت کم، ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی و استفاده از هر فرصتی برای گسترش فرهنگ مطالعه در اقشار مختلف نیاز جامعه امروز است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: کتابخانه عمومی باید پاتوق فرهنگی و اجتماعی نسل جوان باشد تا جامعه‌ای با ارتقای آگاهی بیشتر را شاهد باشیم.
محمد طاهریان افزود: چنانچه در بهره وری و توسعه فرهنگ کتابخوانی سرعت بخشی بیش از پیش را هدف گذاری نماییم جامعه‌ای با ارتقای آگاهی بیشترو کمترین چالش را خواهیم ساخت.
بخشدار بسطام: کتابخانه سیار نیاز بخش بسطام استاو با بیان اینکه بسطام با سابقه کهن تاریخی منطقه‌ای عالم پرور و مردمان اهل علم آموزی دارد، ابراز کرد: با همدلی و کمک خیران در توسعه همه جانبه روز افزون این بخش از استان تلاش همگانی در این راستا به منصه ظهور می‌رسد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این راستا گفت: در جشنواره ملی رضوی کتابخوانی بخش بسطام شاهرود پارسال در رتبه‌های برترکشور قرار گرفت.
سید ابراهیم موسوی افزود: با هماهنگی شهردار مجن تمامی کارکنان این شهرداری عضو کتابخانه عمومی شیخ مفید این شهر شدند.
در بخش بسطام با ۳۰ روستا و سه شهر کلاته خیج، مجن و بسطام ۵ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی به علاقمندان این حوزه خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها