گروه جهادی؛

تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادی دانشگاه های ایلام

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ایلام گفت: در استان بیش از ۴۰ گروه فعال جهادی و خیر معرفی شده که از این تعداد ۵ گروه با توجه به مولفه های داوران به تهران جهت تقدیر کشوری معرفی شده اند.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۴۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیمحمدی رییس دانشگاه ایلام در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی و خیریه دانشگاه‌های استان ایلام تحت عنوان مهرواره برای ایران گفت: با توجه به وجود بیش از ۱۰۰ آیه در قرآن کریم به اهمیت جهاد در آیات و روایات باید پی برد که دایره جهاد گسترده و تمام زندگی مومن رادر برگرفته است.

وی افزود: جهاد شامل مراحل فیزیکی (جهاد اصغر) و جهاد با نفس (جهاد اکبر) است که هرکدام از این دو مرحله انسان با تسلط بر جسم و روح خود به جهاد زبان، جهاد زندگی، جهاد تبیین تمام سختی‌ها را پشت سر گذاشته و به رضایت و قرب به خداوند متعال دست پیدا می‌کند، زیرا تنها شرط هدایت مسمتر مجاهده، قرب به خداوند متعال است.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: جهاد مهمترین مقوله‌ای است که در تمام مراحل زندگی انسان وجود داشته و تنها با جهاد میتوان دین و دنیا را اصلاح کرد.

علیمحمدی به اثرات اجتماعی جهاد نیز اشاره کرد و گفت: مسئولیت پذیری، مشارکت جمعی، ایجاد وحدت و همدلی از اثرات گرانبهای اجتماعی جهاد است.

وی خاطر نشان کرد: مهترین جهادی که امروزه باید با توجه به موضوع عفاف و حجاب و حقوق زن مد نظر داشت جهاد فرهنگی است، دشمن با ایجاد تهاجم فرهنگی مانع پیشرفت علمی و فرهنگی کشور است لذا با توجه به امور فرهنگی و علمی گروه ها‌ی جهادی باید با تمام توان به جنگ حیله‌های دشمن بروند.

در ادامه این آیین حجت الاسلام حسینی نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ضمن تشکر از دستگاه‌های خدمات رسان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان ایلام در توجه به محرومین گفت: گروه‌های جهادی و خیرین نیز توانستند در محرومیت زدایی جامعه گام مهمی بردارند.

وی افزود: امیدواریم با تکثیر این گروه‌ها بتوانیم با حمایت از افراد نیازمند و توانمند سازی آن‌ها خدمات رسانی خود را در جامعه دو چندان کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام هدف از تشکیل این جلسه را تعامل بیشتر با گروه‌های جهادی و‌همچنین تقدیر از این عزیزان دانست و گفت: تقدیر از گروه‌های جهادی و خیرین در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی نیا گفت: در استان ایلام بیش از ۴۰ گروه فعال جهادی و خیر معرفی شده که از این تعداد ۵ گروه با توجه به مولفه‌های داوران به تهران جهت تقدیر کشوری معرفی شده اند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از گروه‌های جهادی و خیرین فعال تقدیر به عمل آمد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار