همزمان با 15 استان کشور صورت گرفت

برپایی کاروان ترویجی برای آموزش 48 هزار و 600 نفر روز بهره بردار در آذربايجان شرقي

تبریز- مديرهماهنگي ترويج کشاورزي سازمان جهاد کشاورزی آذربايجان شرقي گفت: 48 هزار و 600 نفر روز بهره بردار استان آذربايجان شرقي آموزش هاي ترويجي را فرا گرفتند.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۵۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله عبادپور در حاشیه برگزاری چهارمين کاروان ترويجي الگوي کشت ملی محصولات زراعي آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران  افزود: این کاروان، همزمان با 15 استان کشور، در آذربایجان شرقی نیز به دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در 17 اردیبهشت کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در تمام 21 شهرستان استان این کاروان راه اندازی شده است ادامه داد:  تشويق و ترغيب کشاورزان به مشارکت و همراهي در اجراي الگوي کشت محصولات زراعی، مسئله يابي و پاسخ به پرسش فني کشاورزان و ارائه راهکارها و معرفي دانش و فناوري جديد، رسیدگی به مسائل و مشکلات کشاورزان در زمینه کشت محصولات، استفاده بهینه از منابع به خصوص آب و خاک، افزایش راندمان و بهره وری را از جمله اهداف برگزاری این کاروان برشمرد.

عبادپور ادامه داد: اين کاروان با رويکرد افزايش عملکرد در واحد سطح، ارتقاي بهره وري آب، جايگزيني کشت محصولات استراتژيک نوين، بيمه، مديريت ريسک و تاب آوري، جهش توليد در ديمزارها و انتقال کشت سبزي و صيفي از فضاي باز به گلخانه ها برگزار شد.

 وي با بيان اينکه هر کارشناس پهنه در طي اين دو روز 110 نفر از بهره برداران حوزه خود را با استفاده از ۶ سازه ترويجي روز مزرعه، روز انتقال يافته ها، بازديد گروهي، کارگاه اموزشي، واحد نمايشي و آموزش انفرادي تحت پوشش ترويجي قرار دادند افزود: محققين معين مرکز تحقيقات کشاورزي، کارشناسان فني موضوعي در بخش اجرا، کلينيک ها، شرکت هاي فني و مشاور هاي، دانش بنيان، مددکاران ترويجي، اعضاي صندوق اعتباري و صندوق بيمه در برگزاري اين طرح ملي مشارکت کردند.

 چهارمين کاروان ترويج الگوي کشت ملي محصولات زراعي با حضور يکپارچه محققان، کارشناسان، مروجان، خبرگان کشاورزي و راهبران ملي برنامه بصورت همزمان در۱۵ استان کشور (آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، اصفهان، تهران، خراسان رضوي و شمالي ،سيستان و بلوچستان، قزوين، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، هرمزگان و همدان) در روزهاي۱۷ و۱۸ ارديبهشت ماه سال جاري برگزار و به صورت کامل از شبکه برکت براي تمامي استانها پخش شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار