خبرهای داغ:
سرهنگ قراباغی خبر داد

اجرای ۲۵۳ طرح عمرانی در ۱۶۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان همدان

همدان-مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای ۲۵۳ طرح عمرانی در ۱۶۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۱۰۹۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
اجرای ۲۵۳ طرح عمرانی در ۱۶۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی قراباغی روز نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد کرد: ۲۵۳ طرح عمرانی در ۱۶۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان همدان در دست اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها حدود ۵۰ درصد است.

وی افزود: رقمی افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه آبرسانی، ساخت مسکن، سالن ورزشی، خانه عالم و دیگر طرح‌ها سال گذشته اجرا شد و امسال هم بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی هزینه خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: بخشی از طرح‌های بسیج سازندگی آبرسانی به مناطق محروم با ایجاد مخزن، چاه، خطوط انتقال و شبکه است.

وی با بیان اینکه در جهاد آبرسانی از نطر زمان‌بندی برنامه‌ای جلو هستیم، اظهار کرد: بهمن ماه سال ۱۴۰۰ قرارداد آبرسانی به ۱۶۰ روستا بسته شد و عملیات اجرایی از اردیبهشت ماه سال گذشته شروع شد.

قراباغی ادامه داد: طبق قرارداد این طرح باید طی مدت ۳۰ ماه به سرانجام برسد تا ۱۵۴ هزار نفر از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی آبرسانی در مناطق محروم کشوری ۳۸.۵ درصد است که این آمار در استان همدان ۵۰.۳ درصد است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: بسیج سازندگی همدان در اجرای طرح آبرسانی چهار درصد از زمان بندی و ۱۲ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

وی گفت: تکلیف و تعهد بسیج سازندگی در جهاد آبرسانی اجرای ۱۹ هزار ۳۵۰ متر مکعب مخازن است که تاکنون ۱۵ هزار و ۷۵۰ متر مکعب معادل ۷۵ درصد اجرا شده است.

قراباغی افزود: این میزان پیشرفت در حالی است که ۳۷ درصد اعتبار تاکنون ابلاغ و تخصیص شده است و میانگین اجرای طرح تکمیل مخازن آب در کشور ۲۰ درصد است.

وی درباره مسکن محرومان نیز گفت: تفاهم ساخت ۸۰۰ واحد منزل مسکونی برای افراد زیر پوشش کمیته همدان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ منعقد و اردیبهشت ماه سال گذشته شروع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: ۱۴ اسفند ماه سال گذشته ۵۱۴ واحد افتتاح و تحویل افراد محروم و کم برخوردار شد و مابقی تا دهه فجر تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساخت مسکن محرومان از برنامه زمان‌بندی جلو هستیم اظهار داشت: در اجرای هر فاز اعتبار مورد نیاز برای ساخت ۵ هزار واحد در کشور ابلاغ می شود که سهم همدان در هر فاز ۱۰۰ واحد است با وجود اینکه ۴۰۰ واحد ابلاغ شده اما ۵۱۴ واحد تکمیل و تحویل شده است.

قراباغی اظهار کرد: یک هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی شناسنامه دارند ولی گروه جهادی دارای حکم ماموریت ابلاغ شده و فعال هستند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب با توجه به آرمان ها و مطالبات نظام، نهادسازی هایی شکل گرفت که از جمله مهمترین نهاد جهاد سازندگی بود که ۱۷ اردیبهشت ۵۹ به فرمان امام راحل شکل گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: جهاد سازندگی در یک دهه عمر با برکت منشا خدمات ذی قیمت و کم نظیر بود به گونه‌ای پرفسورهای خارجی در زمینه جهاد به عنوان مدل نوآوری اجتماعی تحقق کردند.

وی اضافه کرد: مسایل و مشکلات جامعه به شکل پایدار، دراز مدت با بهره‌گیری مردم منطقه با نوآوری رفع کردند، اینها در کشور حضور یافته و تاریخ جهاد سازندگی را مطالعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار