خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اصل ۹٠ مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید حذف شود

میرمحمدی میبدی بر حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید تأکید کرد و گفت: مهار تورم، لازمه رشد تولید است.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۵۶
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

دولت، بزرگترین مشتری خرید تولید داخل است/ قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید حذف شود/ گره رکود بسیاری از صنایع به زلف عدم مهار تورم

سید جلیل محمدی میبدی عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص نگاه ویژه به مهار تورم و معیشت مردم به عنوان مطالبه رهبر انقلاب ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر و درایت خاص شعار "مهار تورم، رشد تولید" را به عنوان نقشه راه مسئولان برای گذر از مسیر مشکلات اقتصادی برای مسئولان ارائه کردند.

عضو کمسیون اصل نود مجلس کاهش تورم را ضامن افزایش تولید برشمرد و تصریح کرد: از طرفی، تورم در بستر رشد تولید کاهش پیدا می‌کند و این دو مؤلفه مهم با هم در آمیخته است.

میرمحمدی میبدی با تأکید براینکه قطعاً تورم قابل توجهی را در شرایط بی ثباتی اقتصادی خواهیم داشت، ادامه داد:  کاهش رشد تولید، رکود بسیاری از صنایع و عدم مهار تورم را به همراه خواهد داشت. 

صاحبان صنایع از سنگ اندازی‌ها در مسیر صدور تمدید و مجوز‌ها گلایه‌ مند هستند 

عضو کمسیون اصل نود مجلس بر لزوم حذف قوانین دست و پا گیر در مسیر تولید تأکید کرد و گفت: صاحبان صنایع از سنگ اندازی‌ها در مسیر صدور تمدید و مجوز‌ها گلایه‌مند هستند.


نگاه عملی به خرید تولید داخل در دولت تقویت شود

عضو کمسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید داخل یک ضرورت است، دولت را از بزرگترین مشتریان خرید تولیدات داخل برشمرد و با تأکید بر تقویت این نگاه به صورت عملی در دولت، تصریح کرد: دولت باید عملی و کالای ایرانی حمایت کند.

میرمحمدی میبدی با اشاره به تسهیلات سرمایه در گردش به عنوان یکی دیگر از این مؤلفه ها، اضافه کرد: کارگاه‌های کوچک باید به طور ویژه از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

عضو کمسیون اصل نود مجلس خطاب به رئیس کل بانک مرکزی، با تأکید براینکه برخی از کارگاه‌های کوچک با برخورداری از این تسهیلات سرمایه در گردش رونق می‌گیرند، افزایش تولید و نمودار صعودی اشتغال را از دستاورد‌های اجرای عملی این نگاه حمایتی در آینده دانست و گفت: بسیاری از تبعات اجتماعی و امنیتی کشور هم در این راستا برطرف می‌شوند.

جریان افسارگسیخته قاچاق به تولید ضربه زده است

میرمحمدی میبدی با تأکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق، اضافه کرد: اگر جریان قاچاق بخواهد همینطور افسارگسیخته در کشور جولان دهد، تولید آسیب بیشتری خواهد دید و باید در این زمینه هم به طور جدی ورود پیدا کنیم.

دولت در مهار تورم، فعالیت بانک‌های خصوصی را سامان دهد

عضو کمسیون اصل نود مجلس بانک‌های خصوصی و سیستم بنگاه داری آن‌ها را از عوامل تورم زا در کشور برشمرد و تصریح کرد: دولت فعالیت‌های نابجا بانک‌های خصوصی را سامان بدهد.

میرمحمدی میبدی بر ضرورت مدیریت نقدینگی مردم تأکید کرد و افزود: اگر نتوانیم نقدینگی مردم را جهت هدایت به سمت تولید خوب مدیریت کنیم بخاطر کاهش ارزش پولی در این فضا، صاحبان نقدینگی برای پیشگیری از کاهش ارزش پولی خود به ابعاد مختلف دلالی به ویژه در بازار ارز و خودرو می‌پردازد.

عضو کمسیون اصل نود مجلس خطاب به بانک مرکزی، با بیان اینکه بانک مرکزی باید سرمایه‌های مردم را در مسیر تولید بکار بگیرد، تصریح کرد: این امر انگیزه مردم برای سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد.

میرمحمدی میبدی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های مردم صاحبان نقدینگی در کشور این است که در حوزه تولید سرمایه گذاری کنند و پولشان از ببن برود، با این نگاه اگر بانک مرکزی بیاید تضمین‌های لازم را بدهد، می‌توان نقدینگی مردم را به سمت تولید هدایت کرد.

عضو کمسیون اصل نود قانون اساسی مجلس مطرح کرد: چاپ اوراق مشارکت برای جمع آوری نقدیندگی در سطح جامعه را یکی از مسیر‌های کاهش نمودار و مهار تورم  است که باید به این مهم هم توجه شود.

ت/۲۶۲۳
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار