اکران فیلم داستانی «ماندن در وضعیت آخر»

فیلم داستانی «ماندن در وضعیت آخر» با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن زنده یاد حسن پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه اکران شد.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۲۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ فیلم داستانی «ماندن در وضعیت آخر» با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن زنده یاد حسن پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه اکران شد.

«محسن نجفی سوادکوهی» کارگردان این فیلم ضمن تشکر از همه عوامل و دیگر افرادی که در ساخت این فیلم به نوعی کمک کار بوده‌اند، داستان این فیلم را برگرفته از زندگی واقعی روستایی بیان کرد و گفت: این فیلم در روستای پاشا کلا واقع در شهرستان سوادکوه فیلم برداری شده است و بیانگر سبک زندگی و فرهنگ روستا‌های شهرستان سوادکوه است.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان سوادکوه از جمله دلایل اکران آن در شهرستان سوادکوه را نبود سینما در این شهرستان عنوان کرد و بر لزوم فرهنگ سازی، حمایت معنوی مسئولان و آشتی مردم با هنر و سینما تأکید کرد و آن را عاملی برای ساخت فیلم‌های خوب دانست.

وی همچنین از مستندسازی برای ساخت سریال در رابطه با رزم در جنگل «مبارزه رزمندگان با گروه‌های نفاق و معاند در جنگل در سال‌های ابتدایی دهه ۶۰» در سوادکوه خبر داد و خواستار همراهی و حمایت مسئولان و نگاه ملی برای ساخت این سریال شد.

در ادامه مراسم اکران فیلم «ماندن در وضعیت آخر» حجت الاسلام اسدی، با بیان اینکه قدمت هنر به حضور انسان در روی زمین باز می‌گردد، هنر را فرزند آرزو‌های انسان دانست و گفت: هنر دریچه‌ای به سوی مطلوب و نقد وضعیت موجود است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه معنای هنر در ادبیات ما متفاوت با معنای امروزی آن بوده و ارباب هنر اربابان کمال نیز بوده‌اند، افزود: هنر هنگامی موفق است که فرد از وضع موجود برهاند و به سوی آنچه باید باشد و به بیان دیگر دنیای مطلوب، سوق دهد.

وی با بیان اینکه فرار از دنیای موجود و رسیدن به وضع مطلوب بدون خطر نیست، خاطرنشان کرد: همچنانکه آفاق سحر و معجزه به هم شبیه‌اند، اما معجزه حقیقت و سحر فریب است؛ آفاق هنر رحمانی و شیطانی نیز بهم نزدیکند و برای جلوگیری از خطرات آن، باید به تمایز این دو توجه کرد.

حجت الاسلام اسدی، زندگی کردن را نیز یک هنر دانست و با بیان اینکه انسان برای زندگی و بندگی خلق شده است، عامل رسیدن به وضع مطلوب را بندگی برشمرد و گفت: همه انسان‌ها با هر نژاد، دین، سلیقه و عقیده‌ای در پی آرامش هستند، و راه رسیدن به آرامش بندگی است.

در پایان مراسم اکران فیلم «ماندن در وضعیت آخر»، از عوامل و دست اندرکاران این فیلم تقدیر شد.

فیلم «ماندن در وضعیت آخر» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تولید شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار