ایجاد اشتغال برای صد نفر در کارگاه قالیبافی و میناکاری در هشتگرد

یکی از طرحهای سازندگی که روز پنج شنبه با حضور سردار حیدرنیا افتتاح شد کارگاه قالیبافی و میناکاری در شهر هشتگرد بود که با ارائه تسهیلات و تهیه لوازم مورد نیاز، برای صد نفر ایجاد اشتغال کرده است.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۳۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، یکی از طرحهای سازندگی که روز پنج شنبه در ساوجبلاغ افتتاح شد کارگاه قالیبافی و کارگاه مینا کاری با ایجاد اشتغال برای صد نفر در شهر هشتگرد بود.

خدیجه سلگی مددکار و مسئول اشتغال بانوان مرکز نیکوکاری شهدای ساوجبلاغ در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: طرحی از وزارت کشور به کمیته امداد جهت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار ابلاغ شد که با همکاری بسیج سازندگی و مرکز نیکوکاری ساوجبلاغ این کارگاه راه اندازی شد و به بانوان این مرکز تسهیلاتی جهت اشتغال اعطاء شد.

شیوا شیرازی مربی کارگاه مینا کاری نیز گفت: چهارسال است که در زمینه میناکاری فعالیت دارم، دوسال در منزل خود کارآموز داشتم اما به دلیل محدودیتی که در منزل وجود دارد از طریق بسیج سازندگی و معرفی برای گرفتن تسهیلات و خرید کوره مورد نیاز، این کارگاه با هدف آموزش و ایجاد اشتغال برای زنان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه ابتدا سفال خام درست میشود، سپس طرح زده شده و دورگیری میشود و به کوره فرستاده میشود و نقوش روی سفال تثبیت میشود.

شیرازی با اشاره به استقبال بانوان از این هنر و صنایع دستی، از مسئولین درخواستِ گسترده شدن این کارگاه برای افزایش هنرجویان را داشت.

اعظم آهنگری مربی کارگاه قالیبافی نیز گفت: برای کسانیکه توانایی تهیه دار قالی ندارند در این کارگاه دار قالی در اختیار آنها قرار داده میشود و پس از یادگیری کار، ماهانه در ازای بافت قالی حقوق دریافت میکنند.

مرکز نیکوکاری شهدای ساوجبلاغ ، مرکز مشاوره مهر با داشتن ۷ مشاور و روانشناس، کارگاه میناکاری و کارگاه قالیبافی در هشتگرد، خیابان آزادگان، خیابان شهید خرازی، کوچه یاسر، پلاک ۳۸ واقع است و آحاد مردم جهت مشاوره و اشتغال میتوانند به این مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ر
ارسال نظرات
پر بیننده ها