فرمانده سپاه میانه:

تاثیرگذارترین انسان ها، پرورش یافته مساجد بوده اند

تبریز- فرمانده سپاه میانه مهم ترین نقش بسیج را تقویت صفوف مساجد عنوان و بیان کرد: بزرگترین، عالم ترین و تاثیرگذارترین انسان ها، پرورش یافته مساجد بوده اند.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۹۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی در همایش مسجد طراز اسلامی  مسجد را محلی پر خیر و برکت و پشتیبان اصلی اسلام و انقلاب توصیف کرد و سرچشمه تمامی مشکلات و موانع فرهنگی و اقتصادی و ... را فاصله گرفتن از مساجد دانست.

   بیرامی راه مقابله با آسیب های اجتماعی را تقویت و فشرده کردن صفوف نماز و تشویق، حمایت، همراهی و پشتیبانی مسئولین مساجد از جوانان مسجدی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مساجد بالاترین تاثیر را در تقویت ایمان، باورهای دینی و تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان دارد و بسیج که برنامه اصلی آن پرشور سازی حضور در مساجد است، نقشی ویژه در جذب جوانان به مساجد دارد و این امر محقق نخواهد شد مگر با حمایت و همراهی علما و هیئت امنای مساجد.

  بیرامی وحدت را مهمترین ابزار غلبه بر شیطان و دشمنان دانسته و بر لزوم اتحاد و یکدلی هیئت امنای مساجد، علما و فرماندهان بسیج مساجد تاکید کرد و افزود: دشمن مترصد اختلافات ماست تا بتواند جوانان ما را از مساجد جدا کرده و ضربه ای اساسی بر پیکر اسلام وارد کند.

مساجد قوی ترین سنگر و خط مقدم مبارزه با دشمن است

 رئیس اداره اوقاف میانه نیز در این همایش مسجد طراز اسلامی، مساجد را قوی ترین سنگر و خط مقدم مبارزه با دشمن خواند و گفت: هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکات خون شهداست و این شهدا تربیت یافته مساجد بوده اند و مهمترین بخش از وصایای آنان، توصیه بر تقویت صفوف مساجد است.

   حجت‌الاسلام فریدون مطهری گرفتاری های جامعه را ناشی از فاصله گرفتن از قرآن و مساجد عنوان کرد و برای رفع این معضل، بر تقویت پیوند بین هیئت امنا، روحانیت و فرماندهان پایگاه ها به عنوان سه ضلع تصمیم گیری و تصمیم سازی در مساجد تاکید کرد.

   وی از مسئولان مساجد خواست تا با شفاف سازی درآمد و هزینه کرد مساجد و تهیه و نصب لیست اموال، از تنش ها و بدبینی ها مانع شده و از مفقودی اموال، پیشگیری نمایند.

   رئیس اداره تبلیغات اسلامی میانه نیز در این همایش بر اتحاد بین ارکان مساجد تاکید کرده و حمایت از روحانی مسجد به عنوان یکی از شاخصه های مسجد طراز اسلامی را خواستار شد.

مساجد و پایگاه ها برکت آفرین هستند

   حجت‌الاسلام رضا؛ اردبیلی مساجد و پایگاه های بسیج را برکت آفرین و موثرترین در آموزش دانش آموزان، نوجوانان و جوانان دانست و افزود: این ها دل هایشان برای یادگیری احکام الهی و فراگیری دستورات و آموزه های دینی، آماده است و ما باید بستر لازم برای این آموزش را در مساجد فراهم سازیم.

   همایش مسجد طراز اسلامی در گام دوم انقلاب با مشارکت دفتر امام جمعه، سپاه، و ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی و با شرکت ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های بسیج، روسای هیئت امنای مساجد و مبلغان حوزوی در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد.

ارسال نظرات