خبرهای داغ:
گردان یکم فاتحین حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) :
به جهت بالا بردن آموزش آمادگی دفاعی و بالا بردن توان رزم، اردوی آمادگی همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و نظامی با حضور رزمندگان وبسیجیان گردان یکم فاتحین حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) در محل روستای همگین شهرستان دهاقان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۱۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر 14 امام حسین (علیه السلام)، به جهت بالا بردن آموزش آمادگی دفاعی و بالا بردن توان رزم، اردوی آمادگی همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و نظامی با حضور رزمندگان وبسیجیان گردان یکم فاتحین حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) در محل روستای همگین شهرستان دهاقان برگزار گردید.

فرمانده گردان یکم فاتحین حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) در رابطه با این خبر گفت: تمامی رزمندگان و بسیجیان طی فراخوانی  به همراه خودروهای شخصی طبق مختصات در منطقه تجمع مورد نظر حاضر و بعد از توجیه و اعلام برنامه اردو توسط فرمانده گردان و مسئول آموزش گردان تمامی نیروها به صورت دسته ایی و خودکافی طبق کار و برنامه خواسته شده  مربوطه و ثبت امتیاز اقدام به حرکت و ستون کشی در منطقه نمودند.

همچنین فرماندهان محترم دسته ها ،بعد چک کردن تجهیزات نیروهای خود و تحویل نقشه و قطب نما ، می بایست دسته ها در بازه زمانی  معین مسافت مشخصی را طی و خود را به نقاط مربوطه روی نقشه  برسانند و آنجا وسایل چادر خود را تحویل و سپس در ان مکان استقرار پیدا کنند.

این فرمانده گردان افزود: بعد از رسیدن به مقصد مورد نظر ، هریک از دسته ها بعد از استقرار چادر ها ، سنگر دفاعی، سرویس بهداشتی صحرایی خود را برپا کرده و در میانه راه هم جیره ای مشخص برای استفاده در مسیر تحویل هر دسته داده شد، با اعلام فرمانده محترم گردان رزمندگان و بسیجیان شب در ساعت از قبل اعلام شده در چادر فرماندهی برای کلاس رزم شبانه و جهت یابی در شب با حضور فرمانده محترم محور سلمان حاضر شدند ؛ که این برنامه تا حوالی نیمه شب به طول انجامید.

این فرمانده گردان ادامه داد: در بامداد روز بعدس از جهت اقامه نماز صبح و خواندن دعای عهد ، هریک از دسته ها در منطقه به صورت مجزا به ورزش صبحگاهی مشغول شدند، طبق برنامه اعلام شده رزمندگان گردان یکم فاتحین حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) اعلام شده برای کلاس نقشه خوانی و جهت یابی در روز با تدریس مربیان گردان  در محوطه  حاضر و به دو گروه جهت شرکت در کلاس تقسیم شدند .

این فرمانده بیان داشت: در ادامه این برنامه بسیجیان با انجام کار عملی طبق کارخواسته شده مشخص و نقطه های تعیین شده بر روی نقشه  به کار عملی پرداختند در ادامه مسابقات  تفریحی، ورزشی اعم از طناب کشی ، دارت و تیراندازی با تفنگ بادی توسط رزمندگان و بسیجیان گردان یکم فاتحین برگزار شد.

در آخرین مرحله ، برنامه ضد استقرار توسط هریک از دسته ها به صورت کامل و دقیق انجام و پوشش های منطقه به صورتی بازسازی شد که اصلا جایی از استقرار قبلی باقی نمانده باشد. سرانجام کلیه نیرو ها به محل پاسگاه همگین دهاقان باز گردانده شدند.

گفتنی است در طول این اردو 24 ساعته فرمانده محترم گردان یکم فاتحین حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) با حضور  فرمانده محور به صورت مداوم و دقیق از کلیه مراحل و کارخواسته ها  که از دسته ها انجام گرفته بود ، به صورت تک تک بازدید میدانی کرده و به هر دسته امتیاز بر این اساس عملکردشان داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها