نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بسیج سازندگی در عرصه های مورد نیاز بسیار خوش درخشیده است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انجام کار گروهی با روحیه جهادی را از رمزهای موفقیت سازمان بسیج سازندگی عنوان و بیان کرد: این مجموعه در عرصه های مورد نیاز کشور ورود یافته و در رفع خلاءها و کاستی ها بسیار خوش درخشیده است.
کد خبر: ۹۵۱۲۱۳۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز گذشته در دیدار اعضای بسیج سازندگی سپاه عاشورا و مسئولان گروه های جهادی به مناسبت هفته بسیج سازندگی، افزود: بسیج به معنای دور هم جمع شدن برای انجام یک کار و هدف مشترک است و باید توجه داشت که تاکید رهبر معظم انقلاب نیز حرکت به صورت جمعی در عرصه های مختلف است.

وی اضافه کرد: این نیروی عظیم مردمی و عملیاتی در بخش های مختلف از جمله عمران، آبادانی، بهداشت و سلامت و محرومیت زدایی از مناطق روستایی کارنامه های بسیار درخشان و موفقی از خود به جای گذاشته است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه تمام اقدامات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی با حرکت های موثر جمعی به ثمر می رسد، یادآور شد: بر همین اساس فعالیت های بسیج سازندگی باید مردمی و با روحیه جهادی شکل بگیرد، تا بازوان توانمند برای امور انقلاب در زمینه عمرانی و آبادانی و محرومیت زدایی باشد.

وی اساسنامه بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از ارزش های اصیل انقلاب و نظام برشمرد و گفت: جهاد در راه خدا و گسترش حاکمیت قانون خداوند در جهان از رئوس این اساسنامه است و طبق قوانین حاکم بسیج سازندگی باید همراه با سایر نیروهای مسلح به کمک مردم به هنگام بلا و سیل و زلزله برود.

حجت الاسلام آل هاشم ادغام جهاد کشاورزی با جهاد سازندگی را اقدامی نامناسب خواند و اظهار کرد: این اقدام در سال ۱۳۷۸ باعث ضعیف تر شدن خدمات و کمک به محرومان شد، از این رو به منظور پیشرفت در مناطق محروم به دستور رهبری در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی تشکیل شد.

وی ادامه داد: فعالیت بسیج سازندگی در کنار دستگاه هایی مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد، محیط زیست، بهداشت و درمان باعث همگرایی و هم افزایی شده و در محرومیت زدایی، عمران و اقدامات جهادی بسیار ثمربخش بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها