معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:
معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نقش بخش خصوصی در افزایش سطح کیفیت تولیدات کشاورزی بخصوص خوراک دام و طیور مورد نیاز واحدهای تولید تخم مرغ، گوشت مرغ و محصولات دامی را مهم دانست.
کد خبر: ۹۵۱۲۱۳۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ایاز برنو در همایش مرغداران مرغ تخمگذار در تبریز ادامه داد: شرکت های تولید کننده خوراک دام و طیور استان به عنوان حلقه اصلی زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ نقش به سزایی در بهبود سبد معیشتی مردم، تنظیم قیمت و سلامت جامعه دارند و گروه صنعتی آتام را پیشرو و پدر پلت استان نامید که توانسته در طول چند دهه فعالیت خود در این حوزه محصولی با کیفیت تولید و روانه بازار کند.

برنو ظرفیت تولید خوراک دام و طیور استان را بیشتر از نیاز استان دانست و از شرکت آتام به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده خوراک دام و افتخار استان یاد کرده و گفت: اگر مجموعه های تولید کننده خوراک دام و طیور و تولیدکنندگان تخم مرغ باهم همکاری کنند حداقل می توانند به عدم حذف تخم مرغ که در دسترس ترین غذا برای مردم کم درآمد محسوب می‌شود کمک خواهند کرد. کاش تمامی واحدهای تولیدی کشور همانند شرکت آرمین تجارت آیدین مهر روی کیفیت محصولات شان حساس باشند تا بتوانیم از به وجود آمدن مشکلات تغذیه ای و تهدید امنیت زیستی جلوگیری کنیم.

در اثنای این همایش بزرگ از محصول جدید گروه صنعتی آتام با نام کنسانتره مخصوص مرغ تخمگذار رونمایی شده و به عنوان یک محصول استراتژیک معرفی شد با توجه به آمارهای ارائه شده توسط معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با افزوده شدن این ظرفیت تولید، از این حیث به خودکفایی رسیده است و می تواند به استان های همجوار هم در این امر یاری کند.

همچنین در این همایش، مطالب علمی در رابطه با پرورش مرغ و تولید تخم مرغ توسط متخصص بیماریهای طیور آقای دکتر هاتفی نژاد و متخصص تغذیه آقای دکتر خسروی فر ارائه شد.

 

 

ارسال نظرات