استاندار سیستان و بلوچستان:

قابلیت‌های بالقوه کشاورزی برای ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار کم نظیر است

کرمی گفت: : با توجه به اینکه بخش قابل توجه از اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی بنا نهاده شده برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان‌ کارگشاست.
کد خبر: ۹۵۱۲۴۵۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در جمع کارکنان سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان اظهارداشت: سابقه نشان داده در هر بخشی که با اراده و اطمینان لازم ورود کرده‌ایم بسیاری از مشکلات را برطرف شده از این رو می‌توان با استفاده از فناوری روز حرکت به سمت توسعه بخش کشاورزی استان را ،شتاب بخشید.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت و توانمندی بی نظیری در بخش های مختلف کشاورزی نظیر باغبانی، زراعت، شیلات و دامداری است که با جذب سرمایه گذار و نوآوری می‌توان آن را در مسیر توسعه منطقه بکار بست.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاران و تدوین برنامه های اصولی، علاوه بر رفع موانع و مشکلات، موجب افزایش میزان تولیدات بخش کشاورزی در استان می شود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، سیستان و بلوچستان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده به طوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد می‌توان با توسعه سطح کشت محصولاتی نظیر موز ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور به ایجاد اشتغال در استان کمک کرد.

کرمی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری برای استان و کشور داراست.

ارسال نظرات