خبرهای داغ:
معاون سپاه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با بسیج:

باید حقابه ایران از افغانستان گرفته شود/ در سیستان و بلوچستان مشکل کشف حجاب نداریم

سرهنگ عبدالله شیرازی گفت: هم اکنون بزرگترین مشکل استان سیستان و بلوچستان موضوع خشکسالی و اجرائی نشدن حقابه ایران از افغانستان است.
کد خبر: ۹۵۱۲۴۹۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

حقابه ایران را از افغانستان بگیرید/ در سیستان و بلوچستان مشکل کشف حجاب نداریم
معاون اجتماعی سپاه پاسداران حضرت سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج تصریح کرد: با وجود اقامت چند میلیون نفر مهاجر افغانستانی در ایران که به تنهایی حدود ۷۰۰ هزار نفر آن‌ها در این استان زندگی می‌کنند، اما کماکان موضوع تخصیص حقابه ایران از هیرمند و هامون، به سرانجام لازم نرسیده است.

وی با اشاره به پیگیری مسئولان مختلف کشور برای اجرای حقابه کشورمان افزود: هم اکنون مشکل اصلی سیستان و بلوچستان علاوه بر خشکسالی، جاری نشدن آب از افغانستان به سمت ایران است که با وجود قول‌های مکرر مقامات مختلف افغانستان برای تخصیص حقابه قانونی ایران، اما متاسفانه این مشکل به قوت خود باقی است که این موضوع، منجر به افزایش مهاجرت مردم به سمت دیگر شهر ها و استان‌ها از جمله مشهد مقدس و حومه آن شده است که باید برای رفع آن، فکری جدی و اساسی کرد.

معاون اجتماعی  سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان درباره توطئه دشمن برای شیوع کشف حجاب در کشورمان هم گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به بافت سنتی، قومی و مذهبی خود شاهد چنین مشکلی نیست و حتی در مرکز استان موردهایی مربوط به کشف حجاب مشاهده نمی‌شود و تا کنون انگشت شمار بوده اند.

وی تصریح کرد: از ۲۶ شهرستان استان فقط در حدود ۵ شهرستان، موارد نادری از شل حجابی، آن هم در برخی از تفرجگاه‌ها و مناطق ساحلی و کافی شاپ‌ها مشاهده می‌شود که برای رفع این مشکل، ۶۶ گروه از سفیران هدایت مهر را که در موضوع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب فعال هستند، سازماندهی کرده ایم.

معاون اجتماعی سپاه حضرت سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: به غیر از کشف ۲ گروه سازماندهی شده برای ترویج بی حجابی در استان که متعلق به حدود ۳ سال پیش است، خوشبختانه دیگر از فعالیت این گونه گروه‌ها در استان گزارشی نداشته ایم.


ت ۸۹۹۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار