خبرهای داغ:
مسئول بسیج عشایری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) از اجرای بیش از 100 برنامه عمومی و شاخص توسط بسیج عشایری به مناسبت هفته بسیج عشایری در خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۳۰۴۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  عقیل غلامی با اشاره به اینکه امروز حدود 10 هزار بسیجی عشایر فعال داریم، ادامه داد: بعد از دفاع مقدس، بسیج در عرصه‌های فرهنگی، سازندگی، علمی و همه عرصه‌ها وارد شده و خوش درخشیده است و شکوفه‌های این درخت در همه عرصه‌ها مشاهده می‌شود.


او با بیان اینکه بسیج عشایر هم همگام با بسیجیان در سراسر کشور از ابتدا شکل گرفت و در دوران دفاع مقدس گردان‌ها و تیپ‌های عشایری، گردان‌های خط شکن بودند، چون عشایر، خصلت شجاعت، پایمردی و پای کار بودن را دارند، تصریح کرد: امروز بسیج در مناطق عشایری، مناطقی که حتی پاسگاه انتظامی وجود ندارد، حضور دارد، همه چادرهای عشایری، یک کارگاه اقتصادی، پایگاه مقاومت و پاسگاه انتظامی است و امنیت را ایجاد می‌کنند.

مسئول بسیج عشایری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) ادامه داد: بسیج عشایری امسال با بیش از 100 برنامه به پیشواز هفته بسیج رفته است که برگزاری بیش از 10 یادواره شهدای عشایری، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ با بیش از 48 گروه جهادی در عرصه،خدمات عمومی مردم،۶ گروه جهادی تخصصی در عرصه دام پزشکی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

غلامی گفت: در سه حوزا فرهنگی، اجتماعی، سارندگی و محرومیت زدایی، و بحث امنیت کوج عشایری فعالیت دارید در حوزه فرهنگی برگزاری همایش سران ایلال و طایف، برگزاری یادواره شهدا، نشست های بصیرتی، برگزاری مجمع مربیان، از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته بسیج عشایر است.


در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی اعزام اکیب دام پزشکی در قالب طرح همگام با عشایر، ساخت بهسازی مسجد، برگزاری کارگاه اموزشی و توانند سازی، اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم، اعزام گروه جهادی اصناف به مناطق عشایری، توزیع بسته فرهنگی در مدارس عشایری، اجرایی رزمایش کمک مومنانه، پروژهایی اب رسانی، توزیع پنل خورشیدی،ایجاد گارگاه اقتصاد مقاومتی،توزیع چادر در بین عشایری از جمله برنامه های پیش بینی بود.

غلامی تصریح کرد: در حوزه امنیت کوچک عشایری یکی از دغدغه های این سازمان اینجاد امنیت و کوچک ایمن برای عشایری استان است که این موضوع توسط سازمان درحال انجام هست تا بتواند این امنیت و کوج ایمن برای عشایران عزیز تامین کنیم.


او با یادآوری اینکه شهید شاخص عشایر خراسان شمالی شهید اسکندی ، از شهدای عشایر خراسان شمالی است، با یادآوری اینکه یادواره این شهید در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، از برگزاری میز خدمت، تحلیل و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای عشایر در هفته بسیج خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها