برگزاری نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند با حضور امیرعبداللهیان

نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند چهارشنبه شب با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و ساعتی پس از ورود وی به چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۳۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲

به گزارش خبرنگار اعزامی به چابهار، در نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند، افزون بر وزیر امور خارجه، حسن کاظمی قمی نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل منطقه ای آسیای جنوبی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مقامات استان حضور دارند.

وزیر امور خارجه عصر چهارشنبه برای پیگیری حقابه ایران از هیرمند وارد چابهار در استان سیستان و بلوچستان شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز(چهارشنبه) هدف از این سفر را حضور در جلسه ای با حضور مقامات استان سیستان و بلوچستان و با هدف پیگیری حقابه ایران از هیرمند عنوان کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که رئیس جمهور در جلسه این هفته هیات دولت وزرای امور خارجه و نیرو را مامور پیگیری حقابه ایران از هیرمند کرده بود.

امیرعبداللهیان عصر امروز در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان، رهاسازی آب از سوی افغانستان و تامین حقابه ایران به صورت عملی را مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران دانسته بود که در مناسبات فیمابین تاثیر دارد.

وزیر امورخارجه همچنین بر اجرای دقیق و کامل بندهای پیش بینی شده در معاهده ۱۳۵۱ پیرامون آب هیرمند، از جمله امکان بازدید یک کمیته فنی مشترک میان دو کشور از وضعیت آب موجود در سمت افغانستان، تاکید کرد و آن را برای کشورمان بسیار مهم خواند و بار دیگر بر ضرورت فوری رها سازی آب و بازدید تیم مشترک فنی از وضعیت آب موجود در سد کجکی تاکید کرد

ارسال نظرات