خبرهای داغ:

تدوین نقشه جامع اقتصادی خوزستان

نقشه جامع (اطلس) اقتصادی خوزستان تدوین شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۸۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در نشست شورای اداری دزفول گفت: این نقشه جامع شامل ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اقتصاد مرز، کشاورزی، صنایع راهبردی، موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی است.تدوین نقشه جامع اقتصادی خوزستان

 

اصغر رشنودی افزود: معادل آمار بیکاری خوزستان در نقشه جامع اقتصادی خوزستان ظرفیت اشتغال شناسایی شده است.

 

وی ادامه داد: اجرای این اطلس نیازمند همراهی همه دستگاه‌های استان خوزستان می باشد و اجرای آن در در کوتاه مدت توان بهبود وضعیت اشتغال و کاهش چشمگیر بیکاری در این استان را دارد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: اشتغال نقطه اشتراک مطالبه تمام سازمان‌ها، دستگاه‌ها، مردم و دولت است حال آنکه به دلیل فقدان طراحی درست صنعتی، نداشتن نگاه آمایشی و تکمیل نشدن زیست بوم ارزش افزوده استان خوزستان همچنان از بیکاری رنج می‌برد.

 

رشنودی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به خوزستان در اوایل اردیبهشت ماه امسال گفت: اشتغال و مسکن مهمترین اولویت خوزستان در سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان مورد تاکید آیت الله رییسی قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات اشتغال در استان افزود: سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال وارد خوزستان شده که از این مبلغ فقط ۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده و ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت نشده است.

 

ز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: سهمیه اشتغال شهرستان دزفول در مشاغل خانگی یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال و تسهیلات مشاغل خانگی دزفول در سال جاری به دلیل ظرفیت‌های این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲ برابر تعیین شده است.

 

رشنودی با اشاره به جذب اندک اعتبارات محل تبصره ۱۶ در دزفول افزود: یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از سهمیه دزفول از محل تبصره ۱۶ شهرستان باقی مانده که با توجه به اینکه فرصت پرداخت این تسهیلات تا پایان خرداد ماه امسال است باید پیش از پایان این مهلت هماهنگی مناسبی در شهرستان برای جذب این تسهیلات ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها