رئیسی گفت:

ایران و پاکستان ارتباط بسیار خوبی دارند

رئیس جمهور گفت: ایران و پاکستان روابط بسیار عمیقی دارند ریشه این ارتباط به باورها و اعتقادات دو کشور بر می‌گردد و روابط دینی، ‏اخلاقی و تمدنی بین ما وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۱۳۲۷۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان که با حضور نخست وزیر پاکستان در مرز پیشین برگزار شد، اظهارداشت: بسیار خرسندم از اینکه امروز یکی از جلوه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و بردار ‏پاکستان رقم می‌خورد.
وی بیان کرد: امروز روابطی که بین ایران و پاکستان وجود دارد مثال زدنی است.
رئیس جمهور گفت: ملت پاکستان، ملتی فهیم و مردمانی متدین و علاقمند به انقلاب شکوهمند اسلامی هستند. ارتباط ما با پاکستان در حوزه‌های ‏مختلف از ابتدا تا کنون وجود داشته و روز به روز در حال ارتقا است.

وی بیان کرد: در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارتباط بسیار خوبی بین ایران و پاکستان وجود دارد.

رئیسی ادامه داد: ‏امروز اراده بین ایران و پاکستان آن است که این روابط از میزانی که وجود دارد سطح آن بالاتر رود.
وی تصریح کرد: برای افتتاح طرحی مشترک بین ایران و پاکستان یعنی خط تبادل انرژی، برق پست و خط انرژی باید سال‌های پیش این افتتاح انجام می‌شد ‏اما به دلایلی به تاخیر افتاد این ظرفیت وجود دارد بیش از میزان فعلی که ۱۰۰ مگاوات است این تبادل در سطح بالاتری انجام شود.
رئیس جمهور گفت: به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام بزرگوار و رهبری امام خامنه ای با وجود تهدیدهای دشمن به دست نیروهای جوان و فرهیختگان کشور در حوزه‌های مختلف انرژی با برخورداری از علم، فناوری و دانش گام های بلندی برداشته شده به ‏نحوی که علیرغم خواست دشمنان امروز توانایی و امکانی که در کشور داریم تمام این تحریم ها را ‏توانسته خنثی کند.
وی بیان کرد: تلاش‌هایی که در کشور انجام شده شاید برای برخی که از پیشرفت‌های کشور بی اطلاع هستند یکی از بخش‌هایی که در آن ‏بسیار کار شده در حوزه انرژی است.

رئیسی ادامه داد: در حوزه برق، نفت و گاز که کشور ما تولید کننده و صادرکننده است گام‌های خوبی برداشته شده در ‏جهت دانش بنیان کردن آنها کارهای خوبی شده است و این آمادگی وجود دارد با کشور دوست و همسایه پاکستان گام‌های بیشتری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: خط تبادل برق با پاکستان طی ۹ ماه تلاش شبانه روزی انجام شد و امروز با حضور نخست وزیر پاکستان این اقدام جهادی به بار نشست.

رئیس جمهور گفت: علاوه بر تبادل انرژی ما امروز با کشور پاکستان و همسایه که توسعه را در همه جهات می‌بینیم  و برای نمونه بازارچه‌های مرزی در حال ‏فعالیت است.

وی ادامه داد: ۶ بازارچه مرزی دیگر در حال آماده شدن است تا تبادل مرزی بین ایران و پاکستان و مرزنشینان دو کشور را بهمراه داشته ‏باشد تا هم اشتغال هم تجارت را بین دو کشور ارتقا دهد و هم در سطح بالاتر کار تجاری و اقتصادی را با پاکستان ادامه خواهیم ‏داد.
رئیسی تصریح کرد: نکته مهم در این رابطه آن است که این نشست که نخست وزیر پاکستان در نقطه صفر مرزی حضور دارند را به فال نیک می گیریم و به تمام دست‌اندکاران این ‏طرح خداقوت می گوییم.

وی ادامه داد: پیام این اقدام امنیت است، مرزهای ایران و پاکستان تهدید نیستند بلکه یک فرصت برای تبادلات مرزی و ‏ارتقای امنیت بین دو کشور و کشورهای اسلامی هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت پاکستان به مثابه امنیت ایران است و حتی برعکس گفت: امنیت برای ما در منطقه به شدت اهمیت دارد و دخالت بیگانگان به هیچ عنوان گره گشا در منطقه نخواهد بود و حضور آنان تهدید ‏تلقی می شود.
وی تاکید کرد: مسائل در منطقه را با گفت‌وگو بین مسوولان منطقه حل کرده و می کنیم. دخالت و حضور بیگانگان نشان می‌دهد که برای نمونه حضور آمریکا در افغانستان که نتیجه ‏آن قتل، خونریزی و مجروح برجای گذاشتن هزاران نفر است. این محصول حضور آمریکایی‌ها در افغانستان است.
رئیسی بیان کرد: حضور آمریکا در افغانستان و منطقه امینت ساز نیست بلکه برهم زننده امنیت است.
وی با بیان اینکه همکاری ایران و پاکستان امینت را بدنبال دارد و این همکاری زمینه ساز پیشرفت دو منطقه خواهد بود افزود: امید که این جلوه‌ای از همکاری بین دو کشور باشد و سطح آن روز به روز بالاتر برود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار