خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند:

هویت ایرانی اسلامی همواره مورد هجمه دشمنان قرار دارد

حجت الاسلام مختاری بر تبیین هویت ايرانی اسلامی برای جوانان تاکید کرد و گفت: ما به دنبال احیا و حفظ هویت ایرانی و اسلامی خود بودیم که همواره مورد هجمه دشمن بوده است.
کد خبر: ۹۵۱۳۲۹۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند امروز در مراسم سومین روز خاکسپاری پاسدار شهید "رجب حسین‌زاده" و هفتمین روز خاکسپاری شهید سرهنگ "محمدرضا اسداللهی" که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، گفت: حدود ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم و هنوز هم راه شهید و شهادت ادامه دارد و تمام شدنی نیست.

وی، به هدف والا و مقدس هویت ایرانی اسلامی که بخاطر آن در طول تاریخ شهید تقدیم کردیم، افزود: باید این هدف مقدس که دشمن هم بخاطر آن بهترین‌های این ملت را به شهادت رسانده برای جوانان تبیین و بازگویی شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ما به دنبال احیای و حفظ هویت ایرانی و اسلامی خود بودیم که همواره مورد هجمه دشمن بوده است، تصریح کرد: در چند قرن گذشته هویت ایرانی آسیب جدی دیده بود و سلاطین عیاش این هویت برایشان اهمیتی نداشت و از سرزمین ایران اصلی فقط یک سوم باقی مانده، اما چقدر برخی وقاحت دارند که هنوز می‌خواهند چهره زشت پهلوی را بزک کنند.

وی ادامه داد: خیانت‌هایی که رژیم منحوس پهلوی بر منافع ملی زد، با هیچ گونه اقدامی نمی‌توان جبران کرد که از جمله مهم‌ترین این خیانت‌ها تاراج بخشی از اراضی ایران به کشور‌های همسایه است. آنان برای امتیازدهی به بیگانگان و برنامه‌های استعماریشان بخش‌هایی از خاک کشورمان جدا شد که نمونه برجسته آن جدایی بحرین از ایران است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه محمدرضاشاه ملعون لایحه کاپیتولاسیون را پذیرفت، عنوان کرد: بر این اساس لایحه مستشاران آمریکایی که در ایران بودند از نظر قضایی در برابر قوانین ایران مصونیت داشته باشند و در صورت ارتکاب جرم، طبق قانون کشور خودشان محاکمه شوند.

وی به کشف حجاب اجباری و ممنوعیت روضه در دوران رضاخان برای ضربه زدن به هویت اسلامی ایرانیان اشاره کرد و گفت:، اما مهمترین دغدغه شهدا، اسلام و ولایت فقیه بود و برای احیای و حفظ آن جان خود را فدا کردند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: حیات ما به اسلام عزیز و هویت ایرانی ما بستگی دارد و در این مسیر خون دادیم و می‌دهیم و برای دین و غیرت ایرانی هرچه هزینه بدهیم کوتاهی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیای و استراتژیک ایران، گفت: دشمنان چپاولگر و استعمارگر این طعمه بزرگ را از دست دادند و لذا شبانه‌روز برای بازپس گرفتن ایران تلاش می‌کند

وی با بیان اینکه دشمن منطق ندارد و به زور دروغ، تحریف و تخریب از همان ابتدای انقلاب اسلامی حمله نظامی و تحریم‌ها و تهاجم فرهنگی را شروع کردند، افزود:، اما ملت آگاه ایران اسلامی تاکنون فریب دشمن را نخورده است و تا وقتی هویت ایرانی و اسلامی برایمان عزیز است دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تلاش دشمن برای بی‌بندباری جوانان تا دیگر برای آنان هویت ایرانی و اسلامی مهم نباشد، تصریح کرد: متاسفانه در اغتشاشات پاییز گذشته شاهد این بی‌بندباری بودیم و دشمن می‌خواهد در جنگ شناختی نگاه ما به ایران و اسلام را عوض کند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه زندگی واقعی جهاد در راه آرمان‌ها و مقدسات است، تأکید کرد: تا وقتی دشمن طمع دارد ما راهی جز مقاوت، صبوری، شهادت و دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام نداریم.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه ما قوی شدن و ناامید کردن دشمن است، گفت: شهدا شاگرد مکتب امام حسین (ع) هستند و ملت ایران پای درس قرآن و محرم و صفر نشسته‌اند که امروز اینگونه صبور و قوی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها