مسئول مجمع عالی جهادگران کشور خبرداد:

ثبت 100 هزار گروه در اطلس جهادی بسیج سازندگی کشور

حجت الاسلام و المسلمین درستکار، گفت: امروز کار مجمع عالی جهادگران تإمین بیل و کلنگ و تجهیزات نیست؛ کار ما اندیشه محور و فکری است و وظیفه امروز ما مطالبه گری می باشد.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۰۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت‌الاسلام محسن درستکار امروز در اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی۳ در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به روند شکل گیری گروه های جهادی از سال 79 به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور گروه های جهادی دانش آموزی و دانشجویی، گفت: هم‌اکنون مجموعه بسیج سازندگی در اطلس جهادی ۱۰۰ هزار گروه جهادی را به ثبت رسانده است.

مسئول مجمع عالی جهادگران کشور ادامه داد: با وجود ۲۳ سال قدمت در تأسیس بسیج سازندگی هنوز گروه‌های جهادی قانون مشخصی ندارند.

وی با اشاره به اینکه طی این ۲۳ سال ۵۸ جهادگر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: نزدیک به ۲ سال است که اصلاحیه قانون بسیج سازندگی وارد مجلس شورای اسلامی شده است و در کمیسیون شورای امنیت ملی تصویب و در قالب طرح‌های دوفوریتی قرار گرفته اما هنوز تصویب نشده است.

درستکار با بیان اینکه عده‌ای با دنبال کردن منافع خویش نمی‌گذارند این قانون محقق و تصویب شود، اضافه کرد: قطعا ما در این مسیر با کمک مردم و برای مردم حرکت‌ خود را ادامه می‌دهیم و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وظیفه بسیج تربیت نیروهایی در تراز انقلاب است

وی اظهار داشت: مردمی‌تر از بسیج در عالم نداریم و وظیفه اصلی این نهاد تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب است.

مسئول مجمع عالی جهادگران کشور گفت: گروه‌های جهادی باید منطقه‌محور و مسئله‌محور حرکت و گره‌ها را باز کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۵۴۳ نقطه کشور شوراهای جهادی فعال شده است، گفت: ۱۲ هزار نخبه جهادگر در قالب گروه‌های تخصصی و هیأت رئیسه مجامع جهادی در کشور مشغول کار هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز بسیج سازندگی به جوان برومند، تنومند، تناور 23 ساله تبدیل شده است.

درستکار با اشاره به ظرفیت عظیم بسیج سازندگی، آن را نشان دهنده هیمنه مردمی دانست و افزود: امروز کار مجمع عالی جهادگران  تإمین بیل و کلنگ و تجهیزات نیست؛ کار ما اندیشه محور و فکری است و وظیفه امروز ما مطالبه گری می باشد.

وی، با اشاره به برنامه های سال 1402 مجمع جهادگران کشور، اظهار کرد: با برنامه دقیق و تعمیق بخشی در خصوص کیفیت گروه های جهادی، خاصه قرارگاه ها، کار را به جلو می بریم.

درستکار ادامه داد: امروز راه برون‌رفت از همه مشکلات کار قرارگاهی است و جزیره‌ای کار کردن ثمری ندارد. کار قرارگاهی باعث انسجام و تسهیل و تسریع در امورات می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار