خبرهای داغ:

اخذ سند مالکیت برای بیش از ۷۵ درصد اراضی ملی در فیروزکوه

میرزاکریمی گفت: با همکاری سازمان ثبت اسناد کشور سند مالکیت برای بیش از ۷۵ درصد اراضی ملی در فیروزکوه اخذ شده است.
کد خبر: ۹۵۱۳۵۶۲
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

اخذ سند مالکیت کاداستر برای بیش از ۷۵ درصد اراضی ملی  در فیروزکوه/ غارهای شگرف در آیینه گردشگری فیروزکوه

محمد میرزاکریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه  در گفتگو با خبرگزاری بسیج در تشریح وضعیت حاکم بر منابع طبیعی در شهرستان فیروکوه، اظهار کرد: این شهرستان با مساحتی بالغ بر ۲۳۵ هزار هکتار، عظیم‌ترین و بزرگترین شهرستان از حیث اراضی ملی در سطح استان تهران است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۶۷ سامانه در قالب مراتع میان‌بند و ییلاقی در شهرستان فیروزکوه داریم، تصریح کرد: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در مراتع ییلاقی آغاز می‌شود و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در این خصوص مدیریت لازم را انجام می‌دهند.

آغاز پروژه آبخیزداری در حوره "مرزداران" و "درده‌پیرده"

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای بحث آبخیزداری در شهرستان پیش بینی شده است، اضافه کرد: اقدامات از قبیل انجام مناقصه و انتخاب پیمان‌کار صورت گرفته است و بزودی ان‌شاءالله پروژه آبخیزداری در حوره "مرزداران" و "درده‌پیرده" آغاز خواهد شد.

میرزاکریمی با اشاره به اخذ سند مالکیت کاداستر برای بیش از ۷۵ درصد اراضی ملی در شهرستان فیروزکوه، گفت: با همکاری سازمان ثبت اسناد کشور این اتفاق مهم در شهرستان انجام شده است، با همکاری و تعامل بیشتر این مساحت به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان جاذبه‌های گردشگری مراتع شهرستان فیروکوه بر چشمه آب معدنی خمده، دریاچه سد لزور، غار رودافشان، غار بورنیک، غار اسپهبد خورشید و غار زنگیان را از جاذبه‌های گردشگری این مناطق برشمرد و اظهار کرد: گردشگران استقبال خوبی از این جاذبه‌های گردشگری دارند.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار