خبرهای داغ:
امام جمعه پردیسان:

جوانی جمعیت از ضروری‌ترین نیاز‌های کشور است

امام جمعه شهر پردیسان قم با بیان اینکه تحکیم عقبه فکری نسل جوان پیش نیاز مسأله فرزند‌آوری در حال و آینده است، گفت: جوانی جمعیت از ضروری‌ترین نیاز‌های کشور است.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۰۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

جوانی جمعیت از ضروری‌ترین نیاز‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمدرضا حامدی در جمع فعالان فرهنگی اجتماعی بسیج ناحیه مقاومت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول دهه گذشته بالغ بر چهل بار به مسأله جمعیت و فرزندآوری تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز جمعیت سال قبل فرمودند که تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و تقویت خانواده یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم است؛ این بیان برای ما تکلیف‌آور است.

حامدی اظهار داشت: در سه دهه گذشته نرخ باروری کلی در جهان ۳۳ درصد، در جهان اسلام ۴۱ درصد و در کشور ایران حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، برخی از مسئولین در این خصوص آمار‌هایی می‌دهند که چهارستون بدن را میلرزاند و جای بیان و شرح نیست.

امام جمعه موقت پردیستان اضافه کرد: یکی از محققان انستیتو اینترپرایز آمریکا گفته است کاهش نرخ باروری در ایران در ۳۰ سال گذشته حیرت‌انگیز بوده است و این یکی از سریع‌ترین و چشمگیرترین آمار‌های کاهش باروری در تاریخ بشر بوده است‌.

وی در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت هرم جمعیتی گفت: قضیه جمعیت مثل دفاع مقدس است و تنها با دست مردم حل خواهد شد. حرکت مسئولین لاک‌پشتی است، اگر منتظر بمانیم پنجره جمعیتی بسته می‌شود، وقت نداریم، باید به میدان بیاییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار