خبرهای داغ:

تدارک بیش از 2 هزار و 460 برنامه به مناسبت سوم و چهارم خرداد در خوزستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بیش از 2 هزار و 460 برنامه به مناسبت ایام الله سوم خرداد و چهارم خرداد در استان تدارک دیده شده است. این برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و عمرانی اغلب توسط یگان‌های نظامی، ارگان‌ها و مساجد برگزار خواهد شد ،
کد خبر: ۹۵۱۳۷۴۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز؛

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» امروز در نشست خبری ویژه سوم و چهارم خرداد با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهل و یکمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را در پیش داریم که ۵۷۵ روز در اسارت آمریکا و دیگر دشمنان بود.

 

وی افزود: صدام در همان روزهای ابتدایی جنگ اعلام کرد که خرمشهر را سه ساعته می‌گیریم اما چه چیزی باعث شد که این موضوع ۳۴ روز طول بکشد؟ در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد خرمشهر را دوباره پس بگیریم اما جوانان باشرف و باغیرت ایران دست به دست هم دادند و معادلات دنیا را بر هم زدند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ۱۹ هزار نیروی عراقی در آزادسازی خرمشهر خود را تسلیم کردند و این موضوع بطلانی بر ابرقدرتی آمریکا، انگلیس و آلمان بود لذا آزادسازی خرمشهر فقط آزادسازی خاک ما نبود بلکه شکست دشمنان بود.

 

سردار مرادحاجتی یادآور شد: بیش از 2 هزار و 460 برنامه به مناسبت ایام الله سوم خرداد و چهارم خرداد در استان تدارک دیده شده است. این برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و عمرانی اغلب توسط یگان‌های نظامی، ارگان‌ها و مساجد برگزار خواهد شد.

 

دبیر ستاد استانی سوم خرداد با قدردانی از اهالی رسانه افزود: رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند افکار عمومی و افسران جنگ نرم جبهه‌های مختلف به خصوص در تولید محتوای فاخر حوزه دفاع مقدس هستند که باید با همت آنها سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول به یک برنامه و مناسبت عادی و گذرا تبدیل و کمرنگ نشود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان درباره شاخص‌ترین برنامه‌ها در ارتباط با سوم و چهارم خرداد بیان کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در اهواز و خرمشهر، گردهمایی ۷۰۰ نفره مردم خرمشهر در مسجد جامع، رونمایی از ۱۴۸ جلد اسناد دفاع مقدس ارتش در روز چهارم خرداد، همایش فاتحان خرمشهر، رونمایی از ۸۵ جلد کتاب دفاع مقدس، سخنرانی سرلشکر امیر موسوی فرمانده ارتش در چهارم خرداد، نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فرهنگیان و درس دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌ها در روزهای سوم و چهارم خرداد است.

 

وی به تور گردشگری دفاع مقدس در اهواز و خرمشهر نیز اشاره کرد و متذکر شد: این تور از امروز شروع به کار می‌کند؛ در این طرح، عموم مردم می‌توانند از نقاط بکر دوران دفاع مقدس استان بازدید کنند.

 

سردار مرادحاجتی گفت: پخش ناگفته‌های دفاع مقدس از صدا و سیما در برنامه عصر ماندگار یکی از برنامه‌های ویژه است که دوشنبه‌ها از طریق صدا و سیمای خوزستان پخش می‌شود همچنین در روز سوم خرداد، رژه دریایی شناورها و قایق‌های موتوری توسط اداره بندر و کشتیرانی خرمشهر انجام می‌شود تا نشان دهند خرمشهر همیشه زنده و بالنده است.

 

دبیر ستاد استانی چهارم خرداد گفت: به مناسبت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول، ۱۵ دوره مسابقات ورزش‌های همگانی در دستور کار است همچنین برگزاری مسابقات چهار جانبه بین اصفهان، خوزستان، البرز و قم در خرمشهر، رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر مقاومت، برگزاری همایش سراسری عشایر و طوایف در دزفول، برپایی جشنواره اقوام ایران زمین در خرمشهر از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

 

وی افزود: دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر، غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به شهدا، تجلیل از نویسندگان، برگزاری یادواره شهدا، افتتاح طرح‌های عمرانی در خرمشهر و دزفول و برگزاری شب شعر در استان از مهمترین برنامه‌های عمومی سوم و چهارم خرداد هستند.

 

 روز آزادسازی خرمشهر در تقویم ملی کشورمان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» و روز چهارم خرداد «روز مقاومت و پایداری مردم دزفول» نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها