مسئول سازمان بسیج رسانه خبر داد؛

تاسی اصحاب رسانه از مجاهدت سردار مغفوری شهید قشر بسیج رسانه

مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاسی از مجاهدانی چون سردار مغفوری مخلصانه و مجاهدانه در صحنه‌های نبرد گام بردارند.
کد خبر: ۹۵۱۳۸۳۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

مرتضی کارآموزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید عبدالمهدی‌مغفوری شهید قشر سازمان بسیج رسانه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: شهید عبدالمهدی مغفوری که در سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای تنگدست اما شیفته روضه سیدالشهدا (ع) چشم به جهان گشود، زیر بیرق روضه اباعبدالله (ع) با نفس‌های حسینیِ پدر روزگار گذراند و با نام دردانه حضرت زهرا (س) قد کشید.

وی با تاکید بر شخصیت دیندار این شهید والامقامِ کرمانی گفت: او بعد از گذراندن دوره ابتدایی در کرمان، پس از پایان دوره دبیرستان در دانشسرا پذیرفته شد و در رشته برق فوق دیپلم گرفت.

مسئول سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه دوران خدمت سربازی شهید مغفوری با اوج‌گیری انقلاب اسلامی توأم شده بود، افزود: شهید مغفوری در این دوران سخت به مبارزات خود ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به کرمان باز گشت و با وجود قبولی در دانشگاه، لباس سبز سپاه را بر تن نمود تا مجاهدانه در مسیر حق گام بردارد.

کارآموزیان با اشاره به تلاش‌های مجاهدانه شهید شاخص سازمان بسیج رسانه گفت: بعد از آغاز جنگ و تلاش این شهید والامقام برای حضور در میدان‌های نبرد و سازماندهی نیروها در استان کرمان، چهره‌ای مخلص و مجاهد از او برای آیندگان به یادگار ماند.

وی با اشاره به سوابق جهادی این جوان شهید کرمانی تصریح کرد: سردار شهید مغفوری در سال ۱۳۶۳ به فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان سیرجان منصوب و در طول دو سال خدمت، تحولات بسیار چشمگیری در سطح شهر سیرجان ایجاد کرد و در سال ۱۳۶۴ در عملیات «والفجر ۸» به دلیل بمباران‌های شیمیایی از ناحیه کمر و پا به شدت مجروح و در همین زمان مسئولیت واحد بسیج سپاه پاسداران استان کرمان را پذیرفت.

مسئول سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه این شهید والامقام در زمان فرماندهی سردار سلیمانی در سپاه ثارالله معاون روابط عمومی ایشان در سپاه بود، خاطرنشان کرد: شهید شاخص سازمان بسیج رسانه در عملیات کربلای ۴ به آرزوی دیرینه خود رسید و در جزیره ام‌الرصاص به یاران شهیدش پیوست.‌

کارآموزیان با اشاره به ارتباط قلبی فرمانده دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با هم‌رزم و معاون شهیدش در زمان فرماندهی سپاه ثارالله کرمان، گفت: حاج قاسم پس از شهادت رفیق و هم رزمش در سپاه ثارالله همواره جویای احوال خانواده این شهید عارف بود و فرزندان این شهید والا مقام را همواره مورد تفقد خود قرار می‌داد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه سایه مهر پدری حاج قاسم همواره برای فرزندان شهید مغفوری تا زمان بزرگسالی نیز ادامه داشت، خاطرنشان کرد: این مهر پدری تا جایی بود که نوه شهید یعنی دختر فاطمه مغفوری در بیمارستان بستری و باید عمل می‌شد از این رو، وقتی حاج قاسم از بیماری نوه شهید مغفوری مطلع می‌شود راهی بیمارستان شده تا جای پدر شهید مهر پدرانه را در لحظات سخت مادری به فاطمه مغفوری هدیه کند.

کارآموزیان با اشاره به تعجب همراه با خوشحالی فاطمه مغفوری از حضور حاج قاسم در لحظات سخت عمل جراحی دخترش تصریح کرد: فاطمه مغفوری بعد از عمل جراحی دخترش یعنی نوه شهید مغفوری از حضور فرمانده بزرگ دل‌ها تشکر کرده و از او می‌خواهد بعد از آسودگی خاطر از جراحی دخترش به محل کار برگردد که سردار سلیمانی به دختر شهید می‌گوید، «من در جنگ بابایت را جای خودم فرستادم. حالا هم من به جای او اینجا هستم».

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تا زمانی که زینب تهامی نوه شهید مغفوری و تهامی به هوش بیاید، در بیمارستان و پشت در اتاق ماند تا مهر پدری را در لحظات سخت برای فرزند شهید هدیه کند، افزود: برای فاطمه مغفوری، دست نوشته‌های بسیاری از حاج قاسم به یادگار مانده است به گونه‌ای که حاج قاسم برای دختر شهید مغفوری در یکی از نامه‌ها نوشته بود «برادر زاده عزیزم، فاطمه خانم عزیز، عموجان! من از خود چیزی ندارم که برای تو بنویسم. اما بزرگان ما تاکید زیادی بر رابطه خودشناسی و اثر آن بر عبودیت و توجه به مبدا هستی، خداوند سبحان می‌کنند…»

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سفر ۱۰ روزه به کرمان در اردیبهشت ماه ۸۴ با حضور در گلزار شهدا به همراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بر سر مزار شهید مغفوری حاضر شده و با خانواده شهید دیدار کردند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده معظم شهدا با صدایی بغض آلود به خاطره حضور سردار سلیمانی در بیمارستان برای عمل جراحی نوه شهید مغفوری از کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» اشاره و از احترام ویژه حاج قاسم به خانواده شهدا به نیکی یاد کردند.

کارآموزیان با بیان اینکه سردار شهید مغفوری با انتخاب آگاهانه مسیر شهادت را در سایه تفکر الهی برگزید تا عندربهم یرزقون جاودان بماند، افزود: شهدا شجاعانه و مجاهدانه در مسیر حق و نابودی باطل، گام برداشته و حقانیت مسیر الهی را در مقابل ظلمات با نثار جان خود اثبات کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه شهادت، مقاومت و پویایی را به جامعه هدیه می‌دهد، تصریح کرد: سردار شهید مغفوری علاوه بر مسئولیت‌های مختلف به عنوان یکی‌از چهره‌های شاخص رسانه‌ای کرمان در جایگاه مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله هم نقش آفرین بوده و مجاهدات‌های ارزشمندی از دوره مجاهدت این سردار عارف در روابط عمومی سپاه ثارالله باقی مانده است.

کارآموزیان با اشاره به کرامت شهید عبدالمهدی مغفوری شهید قشر بسیج رسانه کشور گفت: سردار شهید عبدالمهدی مغفوری هم رزم و معاون شهید سلیمانی در سپاه ثارالله نزد مردم کرمان جایگاه ویژه داشته و کرامت این شهید عزیز کرمانی تحیر آور است.

مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به دلیل معرفی سردار شهید مغفوری به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: شهید عارف مغفوری یکی از چهره‌های رسانه‌ای کرمان و مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله بود که با نقش آفرینی در این عرصه مجاهدت‌های کم‌نظیری از خود به یادگار گذاشت از این‌رو، به یاد این شهید والامقام و چهره شاخص رسانه‌ای کرمان، سازمان بسیج رسانه سردار شهید مغفوری را به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه کرمان به داشتن سرداران شهید خود از جمله شهید سلیمانی و مغفوری افتخار می‌کند، افزود: همکاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاسی از مجاهدانی چون سردار مغفوری مخلصانه و مجاهدانه در صحنه‌های نبرد گام برداشته و امروز در صحنه جنگ رسانه با قلم‌ها و اندیشه‌های ژرف خود توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و با قدرت نرم به تقابل با دشمن می‌روند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار