جشن «ریحانه شو» ویژه دختران دانش آموز ششم ابتدایی در میبد برگزار شد

جشن «ریحانه شو» ویژه دختران کلاس ششم به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و با همکاری حوزه علمیه، کانون شهید رجایی آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و موسسه قرآنی ریحانه النبی شهیدیه در سالن سینما طوبی میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۸۶۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این جشن باشکوه با حضور مسئولان آموزش و پرورش و همچنین هادی برزگر جانشین ناحیه مقاومت بسیج میبد و حجت الاسلام حسین عزیز مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد و همراه با اجرای برنامه‌های متنوع شاد و نمایشی با موضوع آیاتی از سوره عبس، اجرای سرود و قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) با حضور خادمیاران رضوی شهرستان و همچنین با تجلیل از دانش آموز نابینا فاطمه قربی برگزار گردید.
حجت الاسلام سجاد کارگر مبلغ امور دینی با بیان سخنانی در این محفل انس با قرآن گفت: امروز از سوره عبس یاد گرفتیم تلاش کنیم حال خود و اطرافیان خود را خوب کنیم و اینکه دختران و پسران با هم فرق دارند. چه خوب است هر کدام جای خود باشند و کار‌هایی را انجام دهند که مرتبط به ویژگی شخصیتی خودشان است.
وی افزود: همچنین مهمان فاطمه قربی بودیم که با وجود آنکه یک توانایی را از دست داده بود تلاش کرده بود توانایی‌ای دیگر خود را شکوفا کند. همچنان که سوره عبس به ما یاد می‌دهد که ما انسان‌ها هر کدام توانایی‌هایی داریم که اگر تلاش کنیم می‌توانیم به آن‌ها برسیم.
کارگر اظهار کرد: وقتی توانایی افراد روی هم جمع شود بسیاری از کار‌ها را با همکاری هم می‌توانند انجام دهند همانطور دانش آموزان در این مراسم سرود خواندند، همانگونه که در این مکان سفره آرایی زیبایی را که حاصل همکاری چند نفر است می‌بینیم.
وی به دانش آموزان گفت که قرار است در پایان برنامه موقغ خروج از سالن یک گلدان و بذر هدیه بگیرند و آن‌ها تا عید قربان فرصت دارند که بذر‌ها را در گلدان بکارند، عکس بگیرند و در چالش «ریحانه شو» شرکت کنند.
در پایان جشن زیبای ریحانه شو، فاطمه قربی دانش آموز نابینا از دانش آموزان دبیرستان دوره اول شهید احمد زارعی و مادر وی و همچنین لیلا اسلامی پژوهشگر تدبر در قرآن تجلیل شدند.
لیلا اسلامی پژوهشگر تدبر در قرآن در حاشیه این مراسم گفت: به مدت ۱۰ سال است که در موسسه ریحانه النبی میبد زیر نظر اساتید مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران، آموزش تدبر در قرآن کار می‌کنیم. تدبر در قرآن خروجی مختلف دارد و شعار تدبر در قرآن تولید علم بر مبنای قرآن است.
وی افزود: علوم مختلف از جمله روانشناسی و حتی علوم پزشکی حاصل تدبر در قرآن است. همچنین نظریه‌های رشد در ارتباط با فرآیند رشد یک انسان از زمانی که به دنیا می‌آید و اینکه در سنین مختلف چه امکانات و ویژگی‌ها و توانایی‌هایی دارد و به کجا می‌رسد با تدبر در قرآن به دست آمده است.
پژوهشگر تدبر در قرآن در ادامه اظهار کرد: دوره‌های رشد استخراج شده نیز دارای خروجی‌هایی از جمله فهم قرآن در دبستان ودبیرستان است و بر اساس ویژگی‌ها و توانایی‌هایی که دانش آموزان در هر یک از مقاطع تحصیلی دارند سوره‌هایی از قرآن که بر اساس آن‌ها دوره رشد دانش آموزان استخراج شده در اختیار معلم گذاشته می‌شود.
وی اضافه کرد: سوره‌هایی که به پایه‌های تحصیلی اختصاص یافته سوره‌های مرتبط به جزء ۳۰ قرآن مجید است که در مورد همه این سوره‌ها کار پژوهشی تدبر در قرآن انجام شده و نکاتی که متناسب با آن پایه تحصیلی است استخراج شده‌است.
اسلامی گفت: در ارتباط با سوره‌های اختصاص یافته به هر پایه تولید محتوا و کار و فعالیت داریم حتی در ارتباط با کتاب‌های درسی و اینکه برای فهمیدن به عنوان مثال درس ریاضی کدام سوره از قرآن به فهم آن درس کمک می‌کند و دانش آموز را در سن خودش رشد دهد، کار پژوهشی انجام شده‌است.
وی سوره‌های عبس، تکویر، نازعات و سوره نبأ را به عنوان سوره‌های در نظر گرفته شده برای پایه ششم تحصیلی معرفی کرد و ادامه داد: از مدارس خواسته شده که سوره عبس را کار کنند و امروز در این مراسم دانش آموزان کلاس ششم مدارسی که این سوره کار کردند و همچنین مدارسی که با کانون شهید رجایی آموزش و پرورش بیشترین همکاری داشتند، حضور دارند.
وی مدارس ربابه اقبالی، نور البیان، نورالسما و قاسم سلیمانی را از جمله مدارسی معرفی کرد که سوره عبس را کار کرده و مفاهیم و فعالیت‌هایی بر اساس آیات این سوره ارائه داده‌اند.

پژوهشگر تدبر در قرآن افزود: برنامه جشن امروز به مناسبت روز دختر با همکاری حوزه علمیه، کانون شهید رجایی آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و با تولید محتوا برگرفته شده از آیات سوره عبس در قالب‌های نمایش، شعر و مسابقه مرتبط به توانمندی و توانایی‌های هر موجود زنده برگزار گردید و همانطور که دیدید یکی از محتوا‌ها در قالب نمایش پر رنگ کردن هویت دختر و بیان ویژگی‌ها و توانمندی‌های یک دختر که دختران می‌توانند به آن‌ها افتخار کنند، بود.

وی تصریح کرد: هدف برگزاری این گونه برنامه‌ها و همچنین فعالیت‌های تدبر در قرآن سوق دادن دانش آموزان به سمت فهم قرآن و رفتن آن‌ها به سوی والاترین مسیر زندگی است و از همه مدارس انتظار همکاری بیشتر در این ارتباط داریم.
گفتنی است پایه ششم مدارس علی فاضلی، امام حسین (ع)، شاهد زهرایی، خرد، شهدای شهیدیه، محسنی فر، هجرت، رقیه دهقانی، قاسم سلیمانی، نورالبیان، نورالسما، ربابه اقبالی در جشن «ریحانه شو» حضور داشتند.
این برنامه ویژه دانش آموزان پایه ششم که در کلاس کارو فن آوری کانون شهید رجایی شرکت کردند و مدارسی که در برنامه تدبر در قرآن شرکت کرده بودند، برگزار گردید.

ارسال نظرات