کارگاه توجیهی انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان

کارگاه توجیهی انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۹۰۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ کارگاه توجیهی انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان با حضور جناب آقای زین الدین مدیرامورانجمن های تخصصی کشور و سرهنگ پاسدار حسین زمانی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان و مدیران کانون های بسیج هنرمندان نواحی سپاه حضرت ولیعصر(عج)استان خوزستان برگزار شد.

در این کارگاه جناب آقای ساسان مددی کاهکش مسئول انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان از تاسیس انجمن تعزیه و شبیه خوانی و جدا شدن این بخش از انجمن نمایش در استان خوزستان خبر دادند.

ایشان افزودند هنر تعزیه در طول زمان تغییراتی به خود دیده است اما هنوز هم جزو اصیل ترین و پر قدمت ترین هنرهای ایرانی و اسلامی مردمان کشورمان به حساب می آید و هر ساله مردم کشورمان مردم به تماشای مراسم شبیه خوانی و تعزیه می نشینند. در طول سال ها تعزیه جایگاه ویژه ای نزد مردم پیدا کرده است و بسیاری از مخاطبان با تعزیه های عاشورایی همراه می شوند اما اگر بخواهیم از دید هنرهای نمایشی به تعزیه نگاه کنیم متوجه بی توجهی نهادهای آکادمیک و تئاتری به این هنر اصیل ایرانی خواهیم شد. لذا باید این سازمان نگاه ویژه ای به بحث تعزیه و شبیه خوانی داشته باشد چون دو مرز اصلی کشور به عتبات عالیات و مراسم جهانی اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چزابه می باشد.

ارسال نظرات