خبرهای داغ:
معاون اول قوه قضاییه:

ویژگی مهم بیانیه گام دوم انقلاب تکیه بر جوانان و مدیریت جهادی است

تبریز- معاون اول قوه قضاییه ویژگی مهم بیانیه گام دوم انقلاب را پرهیز از شعارگرایی و امید گرایی کاذب و تکیه بر جوانان و مدیریت جهادی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۱۴۰۱۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد مصدق در همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم» در گام دوم انقلاب، افزود: بیش از چهار سال از صدور بیانیه گام دوم می گذرد انتظار بحث مردم و نخبگان آن است که اتفاقی در جامعه بیفتد چراکه اسناد بالادستی است.
وی ادامه داد: علیرغم ابلاغ آن و زحماتی که کشیده شده نتیجه ملموسی دیده نشده و انتظار داریم این همایش فرصتی برای تحلیل و عملیاتی کردن محتوای آن باشد و این همایش قدم مبارکی است.
حجت الاسلام مصدق نقش نخبگان جوان در تحقق بیانیه گام دوم را مهم عنوان و بیان کرد: جوانان دانشگاهی و حوزوی از تاثیرگذارترین قشر مردم هستند و در شکل گیری نهضت مشروطه و انقلاب و پس از آن نقش بی بدیلی داشتند و اکنون نیز حضوری موثری و کارآمد باید داشته باشند.
وی اظهار کرد: نخبگان جوان نقش پیشرانی و راهبری بر عهده دارند و مرور گام دوم بیانگر آن است که این بیانیه در کنار قانون اساسی و سیاست های کلی سند جامع و نقشه راه محسوب می شود و باید بند بند آن کنکاش و بررسی شود چراکه ترسیم کننده تمدن سازی و جامعه سازی است و از محورهای علم و پژوهش تا سبک زندگی را مورد بحث قرار داده است.
حجت الاسلام مصدق گفت: این بیانیه وضعیت گذشته را تبیین، ویژگی نظام را تشریح و اصول اساسی را بیان و انتظارات را مطرح  می کند و ویژگی مهم آن پرهیز از شعارگرایی و امید گرایی کاذب و تکیه بر جوانان و مدیریت جهادی است.
معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: گرچه خطاب این بیانیه مردم است ولی روح اصلی آن جوانان و دانشگاه هاست، ثروت عظیمی که باید چنین ظرفیتی را دریابیم.
حجت الاسلام مصدق ادامه داد: وقتی از نفس جوانان سخن می گوییم یعنی نخبگان می توانند جهادی و علمی مسایل را برسی و ناکارآمدی ها را به چالش بکشند و با نگاه به گذشته و عبرت از آن، مانع از تحریف و ترویج مدیریت جهادی شوند که تشکیل کانون نخبگان، تدوین سند راهبردی، تدوین برنامه عملیاتی، شناسایی رویه ها و الزامات قانون، مطالبه گیری از مسئولان و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای گام دوم از مولفه های مهم در این خصوص است.

همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم» در گام دو م انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن استاد شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار