خبرهای داغ:
مسئول نهضت پیشرفت بانوان ملایر:

نقش زنان در پیشبرد تمدن و هویت ملت‌ها بسیار اساسی است

همدان-مسئول نهضت پیشرفت بانوان ملایر با بیان اینکه نقش زنان در پیشبرد تمدن و هویت ملت‌ها بسیار اساسی است، گفت: بسیاری از صفات و روحیات فردی و اجتماعی دختران در برخورد با مسائل مختلف در دامان مادران شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۱۴۶۷۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فروزان کردیوند در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه (س) با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص دختران مبنی بر اینکه در هدیه دادن خود، دختران را بر پسران مقدم بدارید، اظهار کرد: در این کلام، روح لطیف و عاطفی دختران مورد توجه رسول اکرم(ص) قرار گرفته است و پدران را به تأمین این نیاز روحی آنها توجه داده است و باز آن حضرت می‌فرمایند «بهترین فرزندان شما، دختران هستند».

وی با بیان اینکه دختر هدیه ویژه خدا به خانواده‌ها است، به بررسی ویژگی دختران در نگاه امام صادق(ع) پرداخت و گفت: دختران اهل انس هستند و در خانه‌ای که دختر وجود داشته باشد، انس و مودت درون خانه بیشتر است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه بعضی از پیامبران الهی از خدا دختر می‌خواستند، افزود: دخترها موجودات پربرکتی هستند که بیش از پسرها تلاش و کار می‌کنند و این چیز عجیبی نیست چراکه فطرتاً چنین ویژگی دارند؛ دختران فرشتگان الهی هستند که از آسمان برای پر کردن قلب والدینشان با عشق و محبت بی پایان نازل شده‌اند و نسل آینده توسط دختران امروز ما تربیت می‌شود.

وی اظهار کرد: اصرار به حفظ حرمت دختران به خاطر نقش آینده آنها است، دختری که در آینده‌ای دور یا نزدیک در مقام مادری، همسری و مدیریت خانه قرار می‌گیرد باید دانستنی‌های ضروری این مقام را بداند، باید روح و روانش به گونه‌ای تربیت شده باشد که بهترین مادر و بهترین همسر باشد.

کردیوند با بیان اینکه از نظر اسلام، زن عامل مودت، رحمت و سبب آرامش است، گفت: زن در تنگناهای زندگی، مرد را پناه می‌دهد و اضطراب او را فرو می‌نشاند، از این رو نقش عمده سازندگی در جامعه به زن برمی‌گردد و انسان‌ها، هستی، رشد و کمال خود را مدیون او هستند.

وی با بیان اینکه نقش زنان در پیشبرد تمدن و هویت ملت‌ها بسیار اساسی است، گفت: بسیاری از صفات و روحیات فردی و اجتماعی دختران در برخورد با مسائل فرهنگی، اقتصادی و مذهبی در دامان مادران شکل می‌گیرد.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان ملایر تصریح کرد: نظم، انضباط، صرفه جویی، برنامه ریزی اقتصادی، پای بندی به مذهب، چگونگی برخورد با اقوام و همسایگان، معاشرت با همسر و ... نمونه‌هایی از رفتار مادران در شیوه تربیت دختران است.

وی با اشاره به اینکه دختران در مقابل خواسته‌های والدین و سایر بزرگسالان بیشتر فروتنی نشان می‌دهند، گفت: این مسأله حتی از سنین کودکی نیز کاملاً محسوس است و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد دختران بیش از پسران در مقابل ناسازگاری‌های خانوادگی و فشارهای عاطفی تحمل دارند.

کردیوند اظهار کرد: لطافت روح دختران و دستورات اسلام در مورد حفظ احترام آنها بیانگر تفاوت ساختاری دختر و پسر است و اسلام در برآوردن نیازهای روانی و عاطفی هر یک، مطابق زمینه های فطری و غریزی آنها عمل می‌کند.

در پایان نیز از تعدادی از دختران موفق ملایری و دختران شرکت کننده در مسابقه نقاشی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار