نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان :

مقاومت در فتح خرمشهر آغاز یک حرکت بزرگ جهانی بود که امروز ثمرات مقاومت در فتح خرمشهر در جامعه نمود پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: از روز فتح خرمشهر بعنوان روز مقاومت یاد شده است،مقاومت در فتح خرمشهر آغاز یک حرکت بزرگ جهانی بود که امروز ثمرات مقاومت در فتح خرمشهر در جامعه نمود پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۵۱۵۰۴۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

آیت‌الله محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن تبریک روز مقاومت و درود فراوان به روح معطر شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین سکاندار این انقلاب اظهار کرد: علیرغم توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، اما رهبر معظم به خوبی کشتی انقلاب را هدایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از روز فتح خرمشهر بعنوان روز مقاومت یاد شده است، افزود: مقاومت در فتح خرمشهر آغاز یک حرکت بزرگ جهانی بود که امروز ثمرات مقاومت در فتح خرمشهر در جامعه نمود پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر درس‌های بزرگی به همه ما آموخت، تصریح کرد: این روز به ما آموخت که جریان سازش و جریان مقاومت هزینه دارد اما سازش، هزینه‌هایش بالاتر است.

آیت‌الله عبادی زاده ادامه داد: در همان روزهای اول زمزمه‌هایی وجود داشت که می‌گفتند ما می‌توانیم با مذاکره و صلح، کشور را از چنگال دژخیمان رژیم بعثی نجات دهیم، دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و سازمان‌های جهانی در روزی که چکمه‌های دشمنان بر این مرز و بوم و آب و خاک رسیده بود سازش نکردند و جوانان ایران اسلامی نشان دادند که با مقاومت می‌توان عزت و افتخار آفرید.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر معادلات جهانی را تغییر داد ، اذعان‌داشت: فتح خرمشهر این حقیقت را ثابت کرد که می‌توان حق خود را از ستمگران عالم گرفت

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه فتح خرمشهر معادلات جنگ را تغییر داد، بیان کرد: صدام، با فتح خرمشهر، لحن خود را تغییر داد، آن کس که از فتح تهران سخن می‌گفت بعد از فتح خرمشهر ادبیاتش تغییر کرد و ادبیاتش از سمت تهران به سوی بغداد تغییر داد.

آیت‌الله عبادی زاده با اشاره به اینکه امروز مسأله گرامیداشت خرمشهر برای نسل‌های آینده درس‌های بزرگی دارد، تصریح کرد: چرا که فتح خرمشهر یک جریان عادی نبود، مسأله مقاومت هشت سال در دفاع مقدس بود و با فتح خرمشهر آموختیم که برای رسیدن به قله باید از دامنه صبر و استقامت عبور کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مقاومت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ثمر داد، مقاومتب که در خرمشهر شروع شد امروز به لبنان، سوریه، یمن و عراق رسید و در برابر زیاده‌خواهی های دشمنان ایستادند، مقاومت در فتح خرمشهر به دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید که آبهای بین‌المللی را درنوردیدند و پیام عزت و سربلندی یک ملت را به گوش جهانیان رسانیدند.

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: امروز ثمرات شیرین مقاومت در دوران دفاع مقدس به ویژه در فتح الفتوح آن یعنی فتح خرمشهر می‌چینیم و این ثمرات شیرین استمرار خواهد یافت و بشارت رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «در آینده، فتح خرمشهرها در پیش داربم» بدین معنا که فتح خرمشهر آغازی است بر فتوحات بزرگ ملت ایران که باید منتظر آنها باشند.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، روز فتح ارزش‌ها گرد هم جمع شده‌ایم. خرمشهر، همان که خونین شهر بود با مجاهدت رزمندگان دلیر و در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» از چنگال نیروهای بعثی عراق آزاد شد.

وی افزود: در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که سکان هدایت این نظام مقدس و انقلاب اسلامی به دست نائب به حق، حضرت امام خامنه ای عزیز است به کوری چشم همه دشمنان درحال توسعه و رونق است و انقلاب اسلامی ایران امروز، هر روز بیش از هر روز دیگر، مسیر توسعه خودش را به پیش خواهد برد و به لطف الهی و به دست این حکیم بزرگ، شاگرد خلف امام راحل عظیم، پرچم انقلاب اسلامی را به‌دست صاحب اصلی آن، حضرت صاحب الزمان (عج) تقدیم خواهد شد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان حسین باقرپور، مسعود پرکاس، مرتضی خادمی، محمد گلزاری، جعفر زمانیو شهید تاج تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار