خبرهای داغ:
یکی از رزمندگان دفاع مقدس:

مدیران با تمسک به فرهنگ دفاع مقدس، می‌توانند چالش‌های پیش رو را بردارند

همدان-یکی از رزمندگان دفاع مقدس با بیان اینکه امروز ثمره شیرینی مقاومت در دفاع مقدس را می‌چشیم، گفت: مدیران کشور با تاسی و تمسک به فرهنگ غنی دفاع مقدس، می‌توانند چالش‌های پیش رو را بردارند.
کد خبر: ۹۵۱۵۱۱۵
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراد اسماعیلی در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی شهرستان ملایر به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، سوم خرداد را روز مقاومت، ایثار و پیروزی خواند و اظهارکرد: امروز ثمره شیرینی این مقاومت را می‌چشیم و مدیران کشور با تاسی و تمسک به فرهنگ غنی دفاع مقدس، می‌توانند چالش‌های پیش رو را بردارند.

وی با اشاره به رهاورد آزادی خرمشهر، عنوان کرد: یکی از این رهاوردها، تغییر نگرش و باور برای همه جهانیان بود و دنیا فهمید جمهوری اسلامی به یک بلوغ نظامی رسیده و قادر است مناطق اشغالی خود را آزاد کند.

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس ایجاد رعب و وحشت در بین کشور‌های منطقه را از دیگر رهاورد‌های این آزادی برشمرد و افزود: پس از فتح خرمشهر دشمنان، به دنبال پدافند شهر بغداد و حفظ آن بودند.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس، بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی آزاد شد، تصریح کرد: حدود یک سوم از همه مناطق اشغالی ایران در عملیات بیت المقدس آزاد شد.

اسماعیلی اسیر شدن ۱۹ هزار سرباز عراقی معادل ۳۰ درصد کل اسرای جنگ را از دیگر رهاورد‌های این عملیات دانست و بیان کرد: پس از آزادسازی خرمشهر برای اولین بار بعد از ۲۲ ماه،   شورای امنیت حاضر شد قطعنامه صادر کند.

وی این نتایج را در امتداد عملیات بیت المقدس و بیت المقدس‌ها دانست و تاکید کرد: جهان عرب که به دنبال تشکیل ناتو عربی بود، امروز در مقابل عظمت ایران اسلامی تسلیم شده است

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت حل چالش‌ها و مشکلات امروز کشور، مطرح کرد: خدا نکند این مشکلات فرهنگی و اقتصادی عظمت دفاع مقدس و کار بزرگ رزمندگان ما را به حاشیه ببرد که ظلم در حق کشور و شهدا و رزمندگان است.

وی به ضرورت ایجاد یک بازخوانی و بازآفرینی جدید در این نبرد فرهنگی و اقتصادی، یادآور شد: باید با الگوبرداری از نسخه دفاع مقدس، فاتح میدان شویم چرا که ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم.

اسماعیلی دفاع مقدس را در امتداد عاشورای حسینی دانست و مطرح کرد: دفاع مقدس ما مشابهت معناداری با عاشورای حسینی دارد و مصادیقش بسیار روشن است.

وی به یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: برای اولین بار در صد سال گذشته، همه نظام استکباری و قدرت‌های مادی عالم در جبهه مقابل ما متمرکز شدند و پشت سر ارتش عراق جمع شدند که در نوع خود بی‌نظیر است.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: کشوری که تنها چند ماه از انقلاب آن می‌گذشت؛ از انسجام سیاسی، نظامی و امنیتی کافی برخوردار نبود و آماده دفاع با دشمنان نبودیم، شخصی مثل بی صدر در راس قدرت بود از طرفی کردستان در آتش فتنه می‌سوخت و بسیاری از جوانان حزب الهی ما با ترور‌های کور به شهادت می‌رسیدند.

وی تاکید کرد: یک جنگ بین المللی علیه ما شکل گرفت و دو قطب سیاسی عالم یعنی لیبرالیسم و کمونیسم در اوج جنگ سرد و در یک تقابل جدی با دشمن بعثی ما همراه شدند و بنا داشتند این جریان انقلابی را در همان روز‌های آغاز پیروزی شکست دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه جوان امروزی ایران امروز و عراق امروز را می‌بیند و فکر می‌کند ما با این عراق جنگیدیم، افزود: در واقع جنگی بین المللی علیه ایران شکل گرفت پس تا درک درستی از این موضوع نداشته باشیم عظمت دفاع مقدس و سوم خرداد به درستی تفهیم نمی‌شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی خرمشهر و چهار بار اشغال آن در ۱۵۰ سال گذشته، گفت: خرمشهر در سال ۱۲۵۳ توسط حکومت عثمانی، در سال ۱۲۷۳ توسط انگلیس، در شهریور ۱۳۲۰ توسط انگلیس و بار چهارم در ۴ آبان ۱۳۵۹ توسط ارتش عراق اشغال شد.

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس ادامه داد: خرمشهر در سه مرتبه قبلی توسط قدرت‌های مشترک المنافع عالم آزاد شد، اما اینکه برای اولین بار رزمندگان و مجاهندان غیرتمند انقلاب اسلامی در سوم خرداد ۱۳۶۱، خرمشهر را آزاد کردند، نشانه عظمت کار رزمندگان ما است.

وی با اشاره به موضوع پدافندی پیچیده خرمشهر و نظارت متسشاران شرقی و غربی ارتش عراق، خاطرنشان کرد: رزمندگان ما با وجود همه این پیچیدگی‌ها و سیستم‌های پدافندی، در چنین ساعاتی پرچم جمهوری اسلامی را در مسجد خرمشهر به اهتزاز درآورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار