نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

آزادسازی خرمشهر، حاصل ایستادگی و مقاومت بود نه دیپلماسی التماسی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه مقاومت شرط پیروزی در هر کارزاری است نه دیپلماسی التماسی، گفت: دیپلماسی مقاومت عزت آفرین و دیپلماسی التماسی ذلت آفرین است.
کد خبر: ۹۵۱۵۲۵۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
آزادسازی خرمشهر، حاصل ایستادگی و مقاومت بود نه دیپلماسی التماسی

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان‌‌الله محمدی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان پیش از ظهر امروز در همایش صبحگاه نیروهای نظامی و انتظامی استان گیلان که در حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان برگزار شده بود با تبریک دهه‌ی کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و با اشاره به موفقیت ارتش جمهوری اسلامی ایران و نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد به کشورهای سراسر دنیا، اظهار کردند: این دستاورد بزرگ تاریخی به عنوان یکی از مظاهر بلوغ حوزه صنعت دفاعی کشور، که عمق راهبردی و دامنه تاثیر فرامنطقه‌ای قدرت دریایی کشور در صیانت از منافع و مصالح ملی میهن عزیزمان را وسعت بخشید، همت بلند فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح برای نقش‌آفرینی موثر در هندسه نظم نوین و قدرت جدید جهانی را پدیدار و مایه مباهات و خرسندی ایرانیان عزیز و بلکه امت اسلامی گردید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با اشاره شهدای راه آزادسازی خرمشهر، تصریح کردند: ۹۳۷ فرمانده گردان پاسدار در دوران به شهادت رسیدند، با یقین به آنکه«وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ»، از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیه الاعظم (عج) را از چنگ گرگان آدم‌خوار که آلت‌هایی در دست ابرقدرتان، خصوصاً آمریکای جهان‌خوارند بیرون آورد و ندای «الله‌اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد. آنان به‌ یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپاکننده عدل الهی در سراسر گیتی هستند. آنان به آرم «وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلٰکِنَّ اللَّهَ رَمیٰ» مفتخرند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به آماری از جانبازان و شهدای عملیات بیت‌المقدس گفت: عملیات بیت‌المقدس با حضور یک‌صد هزار رزمنده ارتش، سپاه و جهاد سازندگی و بسیج مردمی در چهار مرحله نبرد و طی ۲۵ شبانه‌روز در گرمای خوزستان انجام شد. طی این عملیات ۶ هزار و ۲۴۳ نفر شهید و ۱۶ هزار و ۷۱۰ نفر جانباز شدند.

ایشان با ارائه‌ی آماری از تعداد فرماندهان گردان‌ها در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: در سازمان رزم سپاه در دوران دفاع مقدس، بر اساس اسناد موجود در مرکز، سه هزار ۵۲۴ فرمانده گردان و جانشین گردان داشته‌ایم که ۹۳۷ نفر از آن‌ها به فیض شهادت رسیده‌اند. این فرماندهان اعم از فرماندهان گردان‌های رزمی، پشتیبانی رزم، خدمات رزم و گردان‌های جندالله و سرزمینی شمال‌غرب است که هزار و ۹۷۸ نفر از این جمع شامل گردان‌های رزمی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان اینکه بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، افزودند: ما فقط ۷۵ شهید گیلانی در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ و در مجموع ۲۶۰ شهید گیلانی در خرمشهر تقدیم انقلاب و اسلام کردیم، از جمله شهدای گیلانی در این عملیات می‌توان به سردار شهید داوود حق‌وردیان، شهید علیرضا ناصحی، امیر شهید حسنعلی زادرفیع و... اشاره کرد. عملیات الی بیت‌المقدس ۲۵ روز طول کشید اما سرانجام خرمشهر پس از ۱۹ ماه تصرف، آزاد شد و غرور ملی و اسلامی ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و موجب تثبیت انقلاب و نظام شد و موازنه قدرت را به‌نفع نیروهای مسلح ایران تغییر داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ما از استان گیلان یک شهید دوازده ساله مانند شهید حسین فهمیده داریم، افزودند:  شهید سید احمد سادات‌کیایی که دانش آموزی دوازده ساله از شهرستان لنگرود بود دو بار با عزم و اراده وارد میدان نبرد حق علیه باطل شد تا اینکه در دومین باری که مشغول دفاع از حریم خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران بود به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

ایشان با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر سه دلیل اساسی داشت، بیان کردند: اولین عامل پیروزی در خونین شهر ایمان و توکل به خدا بود، دومین عامل پیروزی در خرمشهر نیز مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و سومین دلیلش هم ایثار و از خودگذشتگی نیروها بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با اشاره به دیدار اخیر مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران با رهبرمعظم انقلاب، بیان کردند: در روابط دیپلماسی با تمام کشورها باید سه اصل عزت، حکت و مصلحت کشور و ملت شریف ایران درنظر گرفته شود، «عزت» به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی، «حکمت» به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و محاسبه شده و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت و ادامه دادن مسیر را سه کلیدواژه اساسی در دیپلماسی کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه هدف دشمنان زمین زدن دین مبین اسلام است، بیان کردند: هدف اصلی دشمنان نابودی باورهای دینی مردم و دور کردن آن ها از اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمانان کشورهای اسلامی و ایجاد فرهنگ غربی و غیر اسلامی است. هدف اصلی دشمنان اصل اسلام است و بس و وجود تفرقه در بین مسلمانان دشمنان را در رسیدن به این هدف یاری خواهد کرد البته ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به اسلام با وحدت مسلمانان شکست خورده است و ملت‌های مسلمان برای مقابله با این توطئه‌ها همواره محکم و استوار در صحنه خواهند ایستاد.

ایشان در پایان با تاکید براینکه هرکسی در هر جایگاهی اگر قدمی از قدوم مبارک شهدا فاصله بگیرد رسوا می‌شود، تصریح کردند: شهیدان یکی از عظیم‌ترین پشتوانه‌های پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی محسوب می‌گردند و بدون شک تداوم پیشرفت‌ها و افتخارات نظام و انقلاب در پرتو ادامه راه شهیدان، با قوت و قدرت هرچه تمام‌تر، میسر خواهد گردید. از سوی دیگر برای گام برداشتن در هر مسیری و برای همت و تلاش در هر عرصه‌ای نیاز به معیار و شاخص است. در جمهوری اسلامی ایران، مهمترین معیارها و شاخصها عبارتند از: معارف قرآن و تعالیم معصومین(علیهم السلام) و رهنمودهای ولی فقیه. بنابراین در نظام جمهوری اسلامی، مواضع و دیدگاه‌های ولایت فقیه، که در قالب رهنمودها تجلی یافته‌اند از جمله مهمترین شاخص‌ها به شمار می آیند که عمل به آنها در هر عرصه و زمینه‌ای، انقلاب و نظام اسلامی را از آسیب و صدمه مصونیت می‌بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات