امام جمعه فارسان؛

فتح خرمشهر محصول روحیه مقاومت و اعتماد به خدا بود

حجت الاسلام ملک پور، حماسه فتح خرمشهر را محصول روحیه مقاومت و اعتماد به خدا دانست و عنوان کرد امروز هم با همین روحیه و اعتماد باید به دنبال خلق حماسه ای اقتصادی بود.
کد خبر: ۹۵۱۵۳۹۴
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و گرامیداشت عملیات بیت المقدس، امام جمعه فارسان در مصاحبه با خبرنگار افتخاری بسیج پیرامون روز مقاومت و پایداری گفت: سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر روز مقاومت و پایداری، روز دزفول؛ و عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از جنوب لبنان و پنجم خرداد پیروزی لبنان بر صهیونیست‌ها در سال ۱۳۷۹ همگی در یک موضوع مشترک هستند و آن داشتن روحیه مقاومت است که از آیات و روایات به دست می‌آید که اهل ایمان چنین روحیه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور، تصریح کرد: اوج ایستادگی و قدرت مقاومت را در خرمشهر همه دیدید یا شنیده‌اید، عظمت و بزرگی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازى خرمشهر و همچنین، راز مانایی چنین واقعه‌ای، در حماسى بودن آن است، حماسه‌آفرینی یعنى اقدام شجاعانه و دلاورانه.

وی اظهار داشت: هر عرصه‌ای که توان تبدیل‌شدن به عرصه جهاد و مبارزه با دشمن را داشته باشد، آنجا آمادگی حماسه‌آفرینی را دارد، لذا در هر موضوعی که دشمن با ما دشمنی و حمله می‌کند چه جنگ سخت، چه جنگ نرم و چه جنگ اقتصادى، آنجا فضایی براى حماسه‌آفرینی حماسه‌آفرینان در آن عرصه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند: «خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامى، در میدانى که از جنگ نظامى سخت‌تر است» خب امروز نگاه کنیم ببینیم کدام جنگ است که از جنگ نظامی سخت‌تر است! به نظرم امروز که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و دشمن هم همه توان خودش را برای زمین زدن ما بسیج کرده یکی از آن روزها و جای حماسه اقتصادى است.

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: به‌هرتقدیر سوم خرداد یکی از ایام‏الله، معجزه اللهی، امداد غیبی حضرت حق و خاطره آفرین است برای ملت ما که فراموش‏شدنی نیست. کسانی که این فتح را به دست آوردند فاتحان قلوب آزادی خواهان جهانند.

وی افزود: حماسه خرمشهر از این‌ جهت که فقط عملیات نظامی موفقی بود پر اهمیت نشد، بلکه چون در این روز رزمندگان غیور و شجاع، باهمت و با ایمان از همه اقشار با توکل بر خدا و فداکاری توانستند ضربه عظیمی بر پیکره نظام استکبار جهانی که با تمام توان خود ماشین جنگی رژیم بعث را تقویت می‌کردند و با محاسباتشان فتح خرمشهر را غیرممکن می‌دانستند وارد کنند، مهم است.

امام‌جمعه فارسان یادآور شد: این اتفاق همه جهان را در بهت و حیرت فرو برد، بزرگ‌ترها یادشان هست که چه جریان سازی عظیمی شد، قدرت مانور سیاسی عراق و دشمنان انقلاب را در محافل سیاسی از بین برد و احترام به‌ حق حاکمیت و تثبیت نظام اسلامی را محکم کرد و البته اصلی‌ترین عامل پیروزی، اعتماد به خدای تعالی بود که آن عزیز سفرکرده فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

ارسال نظرات