خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی:

گره گشایی از کار مردم در اولویت است/ مولدسازی و تحول اقتصادی را با جدیت پیگیری می کنیم

قالیباف، با بیان اینکه هیچ کاری را بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم نیست، گفت: دولت و مجلس در کنار یکدیگر متعهد هستند که در برنامه هفتم بحث مولد سازی و تحول اقتصادی را به عنوان پیشران‌های قطعی پیگیری کنند تا مردم آن را در زندگی حس کنند
کد خبر: ۹۵۱۵۴۵۸
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه، در این شهرستان ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: این روز نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس و در طول تاریخ ایران بوده و همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی بیان داشت: بشرویه یکی از شهرستان‌هایی است که در میدان دفاع مقدس بیش از ظرفیت خود حضور داشت و امروز مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم که در روز‌های سخت در میدان جنگ حضور پیدا کردند و از انقلاب اسلامی، ایران و ارزش‌ها دفاع و با جان و مال خود در راه مکتب قرآن و اهل بیت (ع) ایستادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به وضعیت اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بنی‌صدر رئیس‌جمهور وقت معتقد بود که زمین بدهیم و زمان بخریم، در زمانی که هیچ امکاناتی در برابر دشمن نداشتیم، اما چند ماه اول جنگ با عدم موفقیت رو به رو بودیم.

قالیباف ادامه داد: شهدای دانشجو دی‌ماه ۵۹ در هویزه به خاک و خون کشیده شدند، اما بعد از اینکه بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا حذف شد و منافقان با فضاحت از کشور فرار کردند کمتر از دو ماه بعد محاصره آبادان شکسته شد.

وی بیان کرد: هنگامی که امام راحل فرماندهی را بر عهده گرفتند باور‌های متکی بر ابزاری به باور‌های سنت الهی و مردم تبدیل شد و تا زمان بنی صدر اسمی از لشکر امام رضا (ع)، نصر و عاشورا و شنیده نمی‌شد و مردم حضور نداشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه مردم ایران در دفاع مقدس حضور فعال داشته و در واقع دفاع مقدس محلی برای جهاد و مجاهدت بود، تصریح کرد: رزمندگان با سختی، اما با درایت، عقلانیت، شجاعت و اخلاص و محبت به دفاع می‌پرداختند.

قالیباف به برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین نکته برگزاری این نوع یادواره‌ها این است که از باورها، ارزش‌ها و فرهنگ و یاد شهدا غفلت نکنیم و نگذاریم جای ارزش‌ها با بی‌ارزش‌ها عوض شود اگر چنین شود دشمنان انقلاب به اهداف خود رسیده‌اند.

وی به مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: امروز ضعف ما در اقتصاد و تلاش دشمن برای تغییر ادراک مردم است و در این جنگ روانی و ترکیبی و اقتصادی ضعف داریم و دشمن از نقطه فشار وارد می‌کند و سبب می‌شود تا مردم به ارزش‌ها با شک و تردید نگاه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره و تبیین کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت حمله نظامی به ما را ندارند، ولی در جنگ روانی، ترکیبی و اقتصادی به واسطه ضعف ما در این مسائل به مردم و نظام فشار وارد می‌کنند.

قالیباف هیچ کاری را بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم ندانست و تأکید کرد: دولت و مجلس در کنار یکدیگر متعهد هستند که در برنامه هفتم بحث مولد سازی و تحول اقتصادی را به عنوان پیشران‌های قطعی پیگیری کنند تا مردم آن را در زندگی حس کنند.

وی با اشاره به اینکه خدای دوران دفاع مقدس، خدای امروز در حوزه اقتصاد نیز است، مطرح کرد: اگر امروز در اقتصاد دچار مشکل هستیم به واسطه نبود امکانات و نیروی انسانی نیست بلکه به واسطه ضعف در برخی از باور‌ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مردمی سازی اقتصاد را در کشور رقم بزنیم، در عرصه اقتصاد نیز باید در کنار توکل به خداوند، تلاش، برنامه‌ریزی، ایثارگری و تعهد را همراه با جوانان متخصص و توانمند داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار