زائران حرم‌ مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی، پیر‌تا جوان از سراسر گیلان در میدان شهدای ذهاب‌ رشت گرد هم آمدند و پس نوحه‌خوانی و سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده‌ی ولی‌فقیه در گیلان راهی حرم مطهر امام(ره) شدند.
کد خبر: ۹۵۱۵۶۳۷
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
عاشقان معمار کبیر انقلاب اسلامی، رهسپار حرم مطهر پیر خمین شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عصر دیروز پنجشنبه زائران حرم‌ مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت‌ امام خمینی(ره)، پیر‌تا جوان از سراسر استان گیلان در میدان شهدای ذهاب‌ رشت گرد هم آمدند و پس نوحه‌خوانی و سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده‌ی محترم ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه‌ی رشت، راهی حرم مطهر امام(ره) شدند.

آیت‌الله رسول فلاحتی در این مراسم با اشاره‌ای کوتاه به نقش حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کردند: امام راحل رهبری مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به زمان و مسائل جهانی بودند که با بهره مندی از شیوه های نوین و بدیع، بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر را هدایت کرد. در تاریخ معاصر ایران نیز جنبش های دیگری شکل گرفتند، اما به دلیل نداشتن رهبری کارآمد و توانمند مانند امام به نتیجه مطلوب نرسیدند. امام خمینی(ره) از چهره های تاریخ‌ساز بودند و به قول «یودو اشتاین باخ» مدیر مؤسسه شرق شناسی آلمان: «امام خمینی سیاسیترین رهبر معنوی جهان، با شخصیتی جذاب و کاریزماتیک، تمام آرمان های جمهوری اسلامی که برمبنای آنها ساخته شده است، از افکار ایشان ریشه میگیرد».

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه یکی اقدامات مهم امام(ره) تربیت کادر انقلابی بود، افزودند: امام خمینی(ره) در سال‌های پیش از انقلاب به تربیت گروهی از شاگردان مورد اعتماد، معتقد و توانا همت گماردند و با حضور در شهرها و مناطق مختلف در زمینه‌سازی و تداوم انقلاب و از جمله در بسیج عمومی و گسترش ایدئولوژی انقلاب نقشی گسترده بر عهده داشتند.

ایشان با تاکید بر اینکه رهبری امام خمینی(ره) یکی از مهمترین عوامل شروع، تداوم، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی در ایران بوده است، تصریح کردند: مهم‌ترین بحث در رهبری سیاسی، بررسی دلایل پیروی و اطاعت مردم از «رهبر» است که از آن به عنوان «مشروعیت» تعبیر می‌شود. عوامل مؤثر در مشروعیت سیاسی رهبر در هر انقلاب و نظام سیاسی به شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن جامعه بستگی دارد. در ایران به دلیل حاکمیت فرهنگ تشیع، بحث اجتهاد، تقلید و مرجعیت مقبولیت و رواج یافته و به جزئی از فرهنگ اجتماعی و مذهبی مردم تبدیل گردیده است. به همین دلیل نهاد مرجعیت از پشتوانۀ فرهنگی، فکری و اجتماعی برخوردار شده و برخی کارکردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به خود اختصاص داده است که مشروعیت عملکرد و رهبری سیاسی اجتماعی «مرجع» را تأمین می‌کند.

 

۵۰۰ زائر رهسپار حرم حضرت امام خمینی(ره) شدند

سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از اعزام کاروان پیاده ۳۱۳ نفری عاشقان حضرت روح الله همزمان با سی‌وچهارمین سالروز رحلت امام خمینی به سمت حرم مطهر امام راحل خبر داد.

سرهنگ منشوری در حاشیه‌ی این مراسم، اظهار کردند: در آستانه‌ی سی‌وچهارمین سالگرد رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی، ۵۰۰ زائر گیلانی به منظور حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حرکت خود را از ۳ خردادماه با پای پیاده از مصلای رشت به سوی حرم مطهر آغاز می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طی سه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اعزام کاروان پیاده به حرم امام خمینی(ره) انجام نشده است، افزودند: این کاروان، ۳۴ سال پیش به صورت مردمی راه‌اندازی شد و هر ساله نمادی از عشق و علاقه روزافزون مردم گیلان به امام خمینی(ره) بوده است.

ایشان با اشاره به اینکه کاروان ۵۰۰ نفری پیاده مرقد امام(ره) با بدرقه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، مردم و مسئولان استان راهی تهران خواهد شد، بیان کردند: اعضای کاروان، روز سیزدهم خردادماه در حرم امام خمینی(ره) حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات