خبرهای داغ:
شهبازی:

اعتبارات تخصیصی پروژه‌ها برای پیشبرد پروژه هزینه شود

همدان-نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار درخواست دارم کمک کند که اعتبارات تخصیصی برای پروژه‌ها صرف حل مشکلات معارضین نشود و برای پیشبرد پروژه هزینه شود.
کد خبر: ۹۵۱۵۶۸۷
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا شهبازی در جلسه هم اندیشی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان با ائمه جمعه، مجمع نمایندگان و فرمانداران شهرستان‌های استان همدان اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان همدان یکی از بهترین مجامع کشور است و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده برای توسعه استان را ببریم.

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات گذشته در ملایر و تویسرکان در این جلسه مطرح شود تا برای مردم شریف استان دستاوردها ملموس‌تر شود، گفت: دولت آیت الله رئیسی تلاش زیادی کرده است و ما هم تلاش کردیم اعتبارات استانی و ملی بیشتری جذب کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود : سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های کشوری به خصوص در زمینه ماده ۵۶ کمبودهای اعتباری را جبران کنیم که در این راستا برای پروژه‌های بزرگ شهرستان از جمله سد گرین، جاده نهاوند به سه راهی کنگاور و جاده نهاوند به بروجرد اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

وی گفت: سد گرین اگر با اعتبارات قطره چکانی قرار بود ساخته شود ۱۰۰ سال طول می‌کشید که از طریق ماده ۵۶ و با همکاری سه بانک کشاورزی، ملت و صادرات مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای سد مصوب شده که سه قسط آن تا به امروز  پرداخت شده است.

شهبازی افزود: جاده فیروزان با اعتبارات ملی و ظرفیت‌های ماده ۵۶ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک سپه با سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای جاده نهاوند به بروجرد هم با موافقت و عاملیت بانک توسعه تعاون مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ماده ۵۶ در حال پیگیری‌ است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با دعوت از دکتر طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شهرستان، پیگیر حل مشکلات شرکت پیمانکار پروژه محور آورزمان هستیم که در این راستا باید از پیگیری‌های استاندار تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه از استاندار درخواست دارم کمک کنند که اعتبارات تخصیصی برای پروژه‌ها صرف حل مشکلات معارضین نشود و برای پیشبرد پروژه هزینه شود، تصریح کرد: یک سال و نیم است موفق نشدیم مشکل معدن سد گرین را حل کنیم؛ متأسفانه این وقفه باعث طولانی شدن مدّت پروژه‌ای شده است که سال ۹۹ با اعتبار موجود قابل اجرا بود اما امروز به خاطر افزایش قیمت‌ها باید پیگیری کنیم که اعتبار آن افزایش یابد؛ البته در این زمینه‌ اقداماتی صورت پذیرفته و در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شده است.

شهبازی با بیان اینکه احداث این معدن یک هزار نفر اشتغالزایی دارد، اظهار کرد: دو، سه سال است مجوز معدن مس برای نهاوند گرفته شده اما معارضین اجازه نمی‌دهند، معدن مس نهاوند که از مس کرمان با کیفیت‌تر است راه‌اندازی شود.

وی افزود : علاوه بر اعتبارات ملی و استانی و ماده ۵۶ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای جاده‌های نهاوند از طریق مدیران وزارت راه و شهرسازی اعتبار گرفتم اما معارضین اجازه کار نمی‌دهند مانند تعریض جاده نهاوند ـ گیان که امید داریم این مشکلات هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم فرصت سوزی به ضرر مردم است و باید در اجرای پروژه‌ها تسریع شود، بیان کرد: مجوز کارخانه داروسازی، کارخانه تولید کاغذ و… گرفتیم  که انتظار داریم استاندار دستور همکاری بدهند.

وی ادامه داد: سهمیه خوراک پتروشیمی نهاوند که به راحتی داده نمی‌شود را گرفتیم و امیدواریم هرچه سریعتر با کمک استاندار محترم در کمیته امور زیربنایی استان تایید شود تا پروژه کلنگ زنی شود، این مجموعه بزرگ در صورت راه اندازی می‌تواند ۳۰۰ نفر اشتغالزایی کند.

شهبازی با بیان اینکه در بحث صدور مجوزها برای اقدام، سرعت نیاز است، افزود: هرکسی به ما مراجعه می‌کند مشکل اصلی را اشتغال بیان می‌کند و همه ما اعم از نمایندگان، استاندار و سایر مدیران باید در این راستا تلاش مضاعف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات