خبرهای داغ:
با حضور کاروان خدام ثامن الحجج (علیه‌السلام):

عطر حرم مطهر رضوی در میان عشایر خطه کویری خراسان جنوبی پیچید

عطر رضوی در مناطق محروم، عشایر و مرزی جنوبی‌ترین شهر خراسان جنوبی با حضور کاروان خدام ثامن الحجج (ع) و پرچم امام رضا (ع) پیچید.
کد خبر: ۹۵۱۵۷۱۱
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، عطر حرم مطهر رضوی در مناطق محروم، عشایر و مرزی جنوبی‌ترین شهر خراسان جنوبی با حضور کاروان خدام ثامن الحجج (ع) و پرچم امام رضا (ع) پیچید.


مرزنشینان و عشایر استان که بسیاری از آن‌ها حتی یکبار هم راهی مشهدالرضا نشدند و برخی هم سال هاست هوای دیدن حرم امام رئوف دارند.


بعد از ساعت‌ها انتظار در هوای گرم بهار یکی یکی از کوچک و بزرگ برای استقبال به سمت پرچم و خدام امام رضا (ع) می‌آیند و با حاجت‌های مختلف دستی به روی پرچم کشیدند و اشک بر گونه هایشان سرازیر می‌شد.


وقتی متوجه خدام امام رضا (ع) می‌شوند هر کسی هر کاری که دارند رها کرده و تنها هدف آن‌ها زیارت است؛ یکی قصه‌ای، یکی رازی، دیگری هم ارادتی داشت، حضور هر نفر با هم متفاوت بود، یکی زیر لب ذکری می‌گفت، دیگری هم اشک می‌ریخت، می‌گویند آمده ایم برای دیدار با خدام شاه خراسان.


حال و هوای رضوی این روز‌ها نه تنها در مرز‌های خراسان جنوبی بلکه در کویر و نقاط محروم و عشایری استان هم به مشام می‌رسد.


به اهتزاز در آوردن پرچم آستان مقدس امام رضا (ع) توسط خادمان رضوی و قرائت صلوات و زیارت خاصه این امام همام از جمله بخش‌های حضور خدام در روستا‌های مرزی و عشایری افضل آباد، گرم تمام ده، شند معصومه، خواجه منجیکوه و چاه عباس در شهرستان نهبندان بود.


یکی که هیچگونه خبری از حضور خدام در منطقه عشایری خود نداشت با اشک‌هایی در چشمان می‌گفت: این اشک، اشک از روی خوشحالی است نمی‌دانم چگونه تشکر کنم که پرچم امام رضا (ع) اینجا حضور دارد.


آقای محمدی می‌گوید: سال‌های زیادی بوده که به مشهد نرفتم و این یک افتخار بزرگی برای من است که میزبان خدام رضوی و پرچم امام مهربانی‌ها باشم.


خانم حسنی نیز از دیگر اهالی خونگرم منطقه عشایری شند معصومه می‌گوید: خیلی دوست داشتم زائر امام رضا (ع) باشم، اما امروز خود ایشان خدام خود را فرستادند تا ما از راه دور زیارت کنیم و زائر ایشان شویم.


وی بیان کرد: خدام رضوی با پرچم امام رضا (ع) به این منطقه خیر و برکت می‌آورند و این مردم همیشه پای ولایت هستند.
نوجوانی که با خوشحالی سمت خدام می‌آمد بیان کرد: خیلی خوشحالم که پرچم امام رضا (ع) در روستای ما است و از نزدیک این عطر دل انگیز رضوی را استشمام می‌کنم.


ترویج زیارت از راه دور حضرات معصومین (ع) به عنوان یکی از معارف شیعه، ایجاد فضای معنوی حرم رضوی در همه شهر‌های ایران و خدمات رسانی به محرومین از جمله اهداف و برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها