خاطرات شاعر و مداح اهل بیت از دفاع مقدس:

تقویت روحیه معنوی و فرهنگی رزمندگان عامل مهم در کسب پیروزی هشت سال دفاع مقدس بود

زنجان -ولی الله کلامی شاعر و مداح اهل بیت و رزمنده دوران دفاع مقدس، به گوشه‌ای از خاطرات حضور خود در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه معنوی و فرهنگی رزمندگان عامل مهم در کسب پیروزی هشت سال دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۵۱۵۹۸۲
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

تقویت روحیه معنوی و فرهنگی رزمندگان عامل مهم در کسب پیروزی هشت سال دفاع مقدس بود

ولی الله کلامی شاعر و مداح اهل بیت و رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ در تشریح نخستین حضور خود در جبهه، اظهار داشت :پیش از عملیات خیبر به جبهه اعزام شدم و مدتی در جبهه حضور داشتم و پس از مرخصی کوتاه دوباره اعزام و در زمان عملیات کربلای 4 به همراه حاج اصغر گنج‌خانلو و محمدعلی نقدی در جبهه حضور داشتم.

وی گفت: تقویت روحیه معنوی و فرهنگی رزمندگان عامل مهم در کسب پیروزی هشت سال دفاع مقدس بود و حضورم بیشتر در جبهه برای تقویت بخش فرهنگی بود و به ما اجازه به دست گرفتن اسلحه را ندادند و کنار تعمیر لباس رزمندگان و خیاطی با شروع هر عملیات شعری برای رزمندگان می‌سرودم و همین شعرها توسط حاج اصغر گنج‌خانلو و آقای نقدی خوانده می‌شد.

این شاعر و مداح اهل بیت ادامه داد :برادرم شهید ناصر اجاقلو در زمان آزاد سازی خرمشهر موقعیت قجریه را فرماندهی می‌کرد و محل آموزش غواصان لشکر عاشورا بود، که در حال حاضر این پادگان به نام موقعیت شهید ناصر اجاق نامگذاری شده است و ایشان در عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر حضور داشتند.

کلامی افزود:پس از آزادسازی خرمشهر به همراه حاج اصغر گنج خانلو و علی عزیزپور که هر دو از مداحان و ذاکرین شهر زنجان هستند به همراه شهید حمید احدی ابتدا به حمیدیه و سپس به خرمشهر رفتیم.

این رزمنده دفاع مقدس گفت:شب هنگام به سنگر شهید محمد ناصر اشتری که فرمانده تیپ بود رفتم و با شهید حسین باقری، شهید ناصر اجاقلو، شهید مهدی زین‌الدین، شهید حمید احدی و ناصر گیوه ای که جزء عکاسان و خبرنگاران آن تاریخ بودند نشست گرم و صمیمی داشتیم.

وی ادامه داد :هنگام ورود به خرمشهر با صحنه‌های بسیار عجیب مواجه شدیم، اینکه شهر به صورت جنگل تیرآهن شده بود و عراقی‌ها با استفاده از تیرآهن خانه‌هایی که منفجر کرده بودند آنها را در شهر به شکل درخت کاشته بودند تا چتر بازان ایرانی نتوانند فرود آمده و وارد شهر شوند.

کلامی اضافه کرد:بعد از ورود به شهر مستقیم به مسجد جامع خرمشهر رفتیم که همزمان با زمان اذان بود و بنده اذان گفتم و شهید حمید احدی پیش نماز شد و شهیدان اشتری اجاقلو و حسین باقری که عکاس بود به همراه دیگر رزمندگان به ایشان اقتدا کرده و نماز را خواندیم.

این شاعر و مداح اهل بیت گفت:بعد از نماز جماعت گروهی از سربازان که اهل اراک بودند در آن محل حضور داشتند که با هم عکس دسته جمعی گرفتیم که حاج اصغر گنج خانلو گفت، شما این عکس‌ها را می‌گیرید آیا به ما هم می‌دهید، اراکی ها گفتند بله، حاج اصغر گفت، کجا عکس‌ها می‌دهید آنها گفتند می‌آوریم تبلیغات، حاج اصغر گفت اگر نیارید من به شما بد و بیراه می‌گوید آنها گفتند عیب نداره شما اینجا به ما و بیراه بگو حاج اصغر گفت اگر از عکس‌ها به ما ندهید آن موقع بد و بیراه می گویم بعد از اینکه اراکی‌ها رفتن در کفش‌کن صدای خنده بلندی آمد و ما متوجه شدیم آنها قصد ندارند عکس ها را به ما بدهند بنابراین حاج اصغر آنها را صدا کرد و گفت بایستید تا بد و بیراه را بگویم بعد بروید چون شما نمی‌خواهید به ما عکس بدهید و آنها هم خندیدند و رفتند.

به گزارش بسیج ؛ ولی‌الله کلامی رزمنده دفاع مقدس، شاعر و مداح اهل بیت که در دوران دفاع مقدس ابتدا همراه لشگر علی بن ابیطالب از قم، بعد لشگر عاشورا از تبریز و سپس لشکر نجف از اصفهان و در نهایت تیپ مستقل انصار المهدی (عج) زنجان در مناطق مختلف حضور داشته‌ است و در همین دوران برخی از اعضای خانواده وی از جمله برادر، دایی، پسر عمو و برادر خانمش به درجه شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار