امام جمعه فرادنبه:

بسیجیان وارثان حقیقی شهدا هستند

امام جمعه شهر فرادنبه با اشاره به جایگاه و مقام بسیار رفیع شهادت، گفت: بسیجیان وارثان حقیقی شهدا هستند.
کد خبر: ۹۵۱۶۰۵۱
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق همزمان با هفته ایثار، مقاومت و پیروزی و دهه کرامت در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

امام جمعه فرادنبه در این جلسه با بیان ویژگی های وارثان حقیقی شهدا، گفت: بسیجیان وارثان حقیقی شهیدان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  علوی، افزود: وارث شهدا بودن به اسم و عنوان نیست؛ باید در روز قیامت پاسخگوی شهدا باشیم و بگوییم بعد از شهیدان چه کردیم؟

امام جمعه شهر فرادنبه، تصریح کرد: وارث حقیقی شهدا کسانی هستند که تقوا داشته باشند.«والعاقبه للمتقین».

وی، گفت: خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه «الشمس»، 11 بار قسم یاد کرده و در پایان بدون تعارف فرموده است:«قد افلح من زکیها» و«قد خاب من دسیها».

حجت الاسلام والمسلمین  علوی، افزود: خودشناسی را مقدمه ای برای تزکیه نفس انسان برشمرد و افزود: هدف از خلقت انسان با این عظمت آن است که به مقامات عالیه برسد، جایی که حتی فرشتگان نیز توانایی رسیدن به آن مقامات را ندارند.

وی، گفت: مقام شهادت را رایگان به کسی نمی دهند، بقول سردار دلها باید شهیدانه زندگی کرد تا شهید شد.

امام جمعه شهر فرادنبه، در پایان اظهار کرد: 4کتابی که باید همواره همراه انسان باشد و با آنها انس داشته باشیم عبارتند از؛ قرآن کریم که نسخه جامع و نجات بخش بشر است. نهج البلاغه که هر شیعه ای باید با آن انس داشته باشد. صحیفه سجادیه که دریایی از معارف در قالب دعاست و رساله عملیه مرجع تقلید برای انجام امور دینی بر اساس نظر و فتوای مرجع دینی هر شخص.

گفتنی است: جلسات اخلاق کارکنان و بسیجیان از سوی معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی در رده های مختلف سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه کرامت برگزار شد.

ارسال نظرات