خبرهای داغ:

تاکید مدیرکل صداوسیمای فارس بر استفاده از مداحان و هیات های معرفی شده توسط دستگاه های مرتبط

مدیرکل صداوسیمای فارس بر استفاده از مداحان و هیات‌های معرفی شده توسط دستگاه‌های مرتبط در آنتن رسانه ملی و حمایت از هیات‌های توانمند تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۳۲
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مدیرکل صداوسیمای فارس در نشست با اعضای کانون و بسیج مداحان استان فارس گفت: برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه باید تمامی دستگاه ها و بخش های خصوصی و مردمی پای کار بیایند تا با هم افزایی، همگرایی و همدلی این مسائل برطرف شود .

 دکتر پهلوانیان گفت: رسانه هیات، به عنوان رسانه اختصاصی جهان تشیع، رسانه ای موثر، فراگیر و بسیار اثرگذار از بعد تربیتی است.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: در هیات سلوکی فراتر از گفتگو ، پیام رسانی و دریافت پیام رخ می دهد و آن سلوک معنوی، شخصیتی و هویتی است و نتیجه این سلوک تربیت انسان های برجسته از لحاظ اعتقادی و معنوی همانند شهدا که فصل مشترک این افراد هیاتی بودن آنهاست.

 پهلوانیان ادامه داد: انقلاب را بچه های هیات به پیروزی رساندند و تاکنون حفظ کرده اند زیرا آنان برخلاف برخی نهادهای اجتماعی سطح وسیع، ملایم و فراگیری با مردم و جامعه دارند.

مدیرکل صداوسیمای فارس اضافه کرد: جایگاه فرهنگی و منزلت معنوی استان فارس و شهر شیراز در بحث محرم و عاشورا و امام حسین علیه السلام روشن است اما در کشور شناخته شده نیست که این به کارکرد کافی دستگاه های مرتبط برمی گردد.

پهلوانیان در پاسخ به صحبت های برخی از مداحان در این جلسه گفت: صداوسیمای فارس در پخش مداحی ها و محافل هیات های استان، حتما از مداحان و هیات های معرفی شده توسط دستگاه های مرتبط با این حوزه استفاده خواهد کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس با تاکید بر استفاده از ظرفیت هیات های شهرستان های فارس در رسانه ملی خاطر نشان کرد: صداوسیما هیات هایی را که از نظر فرهنگی و مختصات هیاتی در بعد رسانه ای توانمند هستند حمایت و یاری خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس هم در این جلسه گفت: دشمن به دنبال مخدوش کردن هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی جوانان و نوجوانان در فضای مجازی است و راهبرد رهبری برای اصلاح هویت دست آموز فضای مجازی، بازگشت به فطرت و امورات فطری است و مهمترین نقش آفرین احیای هویت های اجتماعی، فردی و دینی و انقلابی از نگاه ایشان خطبا، مداحان و بستر هیات است.

حجت الاسلام قانع افزود: رهبر انقلاب ماموریت هایی را متوجه این قشر تاثیرگذار نافذ کرده اند از جمله نگاه پیش برانه به حل مسئله، پرهیز از خنثی بودن، آگاه بودن، هویت ساز بودن، استفاده از ظرفیت هیات و مداحی برای مدیریت عواطف و احساسات و گرایشات، جریان سازی و گفتمان سازی، هم افزایی و همدلی
وی افزود: انتظار این است که الگوپردازی رسانه ای توسط صداوسیما در سطح ملی انجام شود و از مداحانی که تاثیرگذاری دینی و انقلابی و قدرت جریان سازی دارند در رسانه ملی استفاده شود تا آنان از فرصت محدود رسانه بیشترین استفاده را برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی بکنند و مدیریت احساسات و عواطف را به سمت ارزش های انقلابی و اسلامی سوق دهند.

تاکید بر استفاده از ظرفیت های پیرغلامان استان فارس برای الگوپردازی در رسانه ملی از دیگر نکات مطرح شده توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این جلسه بود.

حجت الاسلام قانع افزود : در استان فارس با 37 شهرستان و 121 شهر بالغ بر 8 هزار هیات و 10 هزار مداح وجود دارد و توقع این است که این ظرفیت گسترده معطوف به شیراز نشود و به صورت میدانی مداحان شاخص و تاثیرگذار به عنوان الگوهای شهرستانی معرفی شوند و هویت شهرستانی در سایه کار رسانه ای خوب و تاثیرگذار احیا شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها