طی گفت‌وگویی انجام شد؛

نقش افراد مسئولیت‌پذیر در تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید»

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) قم در گفت‌وگویی با موضوع بایسته‌های مهار تورم و رشد تولید پرداخت.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۴۶
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

نقش افراد مسئولیت‌پذیر در تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مددخانی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری که شعار سال 1402 را سال مهار تورم و رشد تولید نامیدند لازم به ذکر است مهار تورم و رشد تولید بدون فراهم آوردن زمینه‌ها و بایسته‌های آن محقق نمی‌شود. شاید برخی بر این باور باشند که امسال قرار است تورم به‌طور کامل مهار شود و تولید هم به‌طور چشمگیر رشد کند. ولی درواقع این‌طور نیست. برای تحقق این امر باید زیرساخت‌هایی اتفاق بیفتد.

مددخانی عنوان کرد: تولید چیزی نیست که در مدت یک سال انجام پذیرد، این شعاری که حضرت آقا نامیدند به این معناست که باید به فکر رشد باشیم تا زمینه‌ها را فراهم کنیم، نسل امروز و فردا نیازمند رشد تولید و ریل‌گذاری برای تولید است.

وی افزود: دراین‌بین بهتر است گریزی به نقش والدین، مربیان، فرهنگیان، مساجد، کانون‌های پرورشی و مدارس که طلایه‌داران تربیت نسل آینده هستند و تربیت نیروی توانمند بر عهده آن‌هاست داشته باشیم. اگر در مقام تربیت نسل آینده هستیم، باید بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که نسلی مسئولیت‌پذیر باشند.

مددخانی ادامه داد: رشد تولید هنگامی اتفاق می‌افتد که مسئولیت‌پذیری رشد کند پس بنابراین رشد تولید درگروی رشد مسئولیت‌پذیری است و مهار تورم درگروی مهار مسئولیت گریزی است؛ امروز ما خلأ قانون نداریم بلکه خلأ قانون مداری و قانون پذیری داریم.

وی تصریح کرد: اصل دوم مهار وابستگی است، نسلی که نگاه وابسته گونه به سایر کشورها داشته باشد و چشم دوخته باشد به آورده‌های سایر کشورها و نسبت به داشته‌های خود چشم‌پوشی کند، نمی‌تواند رشد تولید را تجربه کند.

مددخانی در پایان گفت:درواقع رشد مسئولیت‌پذیری درگرو مهار مسئولیت گریزی است ، رشد وارستگی نیز درگرو مهار وابستگی است  پس باید نیروهای وارسته تربیت کرد، نه نیروهای چشم دوخته و وابسته به سایر کشورها.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار