خبرهای داغ:
عیسی برجی مدیر درمانگاه مرکز جراحی محدود سپاه حضرت جوادالائمه(ع) گفت: با اجرای طرح نفس تا پایان اردیبهشت (1402) بیست مادر که قصد سقط جنین داشتند، مورد مشاوره قرار گرفتند که از این تعداد 15 مادر منصرف شدند.
کد خبر: ۹۵۱۶۲۳۸
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴

مدیر درمانگاه و مرکز جراحی محدود جوادالائمه و مسئول طرح نفس در درمانگاه جوادالائمه(ع) گفت: هم اکنون سه مرکز نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) در سطح استان راه اندازی شده است.

دکتر عیسی برجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: از مرداد سال گذشته که اجرای طرح نفس در استان آغاز شد تا پایان فروردین امسال، 20مادر متقاضی سقط شناسایی شدند.

به گفته این مسوول، از مجموع کل تعداد 15 نفر پس از دریافت مشاوره‌های پزشکی و روانشناسی از تصمیم خود منصرف شدند و 10 نوزاد به دنیا آمده است.

وی به موضوع کمک‌های معیشتی خیران به مادران منصرف از سقط جنین اشاره کرد و گفت: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی برای این مادران به صورت رایگان در مراکز درمانی تابع بسیج و سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در سطح استان انجام می‌شود.

برجی با اشاره به راه انداری مراکز نفس در استان، اظهار داشت: از ماماها درخواست می شود که در صورت مواجهه با مادران مصمم به سقط ضمن ارائه مشاوره و توجیه صحیح، آنها را به مراکز فعال سطح استان ارجاع دهند.


برجی ادامه داد: مادران بارداری که قصد سقط جنین دارند برای رسیدن به هدف خود به کادر درمان و در راس آن به متخصصان زنان و زایمان و ماماها مراجعه می‌کنند که می توان با مشاوره و توجیه صحیح، آنها را از تصمیم خود منصرف کرد.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مساله جمعیت از موضوعات مهم و اساسی کشور است و شاید دستیابی به اهدافی چون افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری نیازمند زمان باشد اما نجات فرزندان سالم از سقط می‌تواند به عنوان آسان‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و موثرترین راه برای افزایش جمعیت اجرای شود.


علاقه مندان و خیرین که می‌توانند در این زمینه مشارکت و کمک تخصصی داشته باشند و یا کمک مالی داشته باشند و یا به هر نحوی می‌خواهند در پیشگیری از سقط مشارکت داشته باشند ، می توانند به شعب مراکز نفس مراجعه و یا با شماره 09388145554تماس بگیرند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها