خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:

خط شکنی در مباحث فرهنگی و هنری فارس شکل گیرد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: رونق هنر، توسط رسانه باید برای توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه ایجاد شود.
کد خبر: ۹۵۱۶۲۶۵
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس دیدار و گفتگو کردند.

مجید میکائیلی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز در این نشست گفت: رونق هنر، توسط رسانه باید برای توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دشمن در تهاجم فرهنگی تمام تلاش خود را به‌کارگرفته است، گفت: در کشور از تبادل فرهنگی غافل هستیم. استان فارس هنر خیز است اما فقدان شبکه منسجم فرهنگ و هنر استان باعث عدم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها شده است.

میکائیلی با اشاره به اینکه بسیج هنرمندان دارای ۳۲ پایگاه در شهرستان‌های فارس است، افزود: در مرکز بسیج هنرمندان استان انجمن‌های هنری و ادبی ۱۰ گانه مشغول فعالیت هستند و به عنوان مطالبه‌گر از دستگاه‌های فرهنگی و هنری برای هم‌افزایی در راستای بهره‌وری فرهنگی و افزایش میزان اثربخشی در جامعه هستیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری اینکه فعالیت فرهنگی و هنری با رفتار، آداب و رسوم مردم سرو کار دارد، گفت: نقش و سهم دستگاه‌ها در عرصه فرهنگ جداگانه مشخص شده است و اگر هم‌افزایی میان آنان صورت گیرد، شاهد نتایج بهتری در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم ما علاقه مند به هنر هستند، اظهار کرد: در برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر، کتابت و خوشنویسی شاهد استقبال مردم و علاقه مندان خاص خودش هستیم لذا باید طرح ریزی فرهنگی برای عموم مردم انجام شود.

میکائیلی با تصریح اینکه هنر بسیج هنرمندان در شناسایی و کشف هنرمندان در تمامی عرصه‌ها برای معرفی به جامعه است، گفت: بسیج هنرمندان با درک موقعیت فعلی وتخصصی خودش، تقویت هنرمندان انقلابی را برای انسجام بخشی در شبکه هنری بسیج در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا بیش از ۵ هزار هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان فارس ثبت و ساماندهی شدند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، عنصر اصلی مباحث فرهنگی را هنر دانست و گفت: با نگاه ویژه به حوزه هنر می‌توان فرهنگ را تقویت کرد بنابراین همکاری مشترک بین بسیج هنرمندان و جهاددانشگاهی فارس در زمینه ایجاد گفتمان گام دوم انقلاب و جهاد تبیین می‌تواند گام مهمی در ارتقا سطح فرهنگی جامعه باشد.

وی در ادامه برای همکاری سازمان بسیج هنرمندان با جهاددانشگاهی فارس در طراحی و سازماندهی رویدادهای فرهنگی و هنری و تدوین برنامه‌های جامع و کارآمد برای نقش‌آفرینی هنرمندان اعلام آمادگی کرد.

میکائیلی با بیان اینکه نقش هنر و هنرمند در خدمت به جامعه مورد مطالبه بسیج است، گفت: تشکیل تیم‌های یک پارچه هنری در دستور کار است تا روایت پیشرفت هنرمندان در عرصه مختلف و نگاه هنرمندانه به این موضوع را دنبال کنیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: جشنواره آواها و نواها توسط بسیج هنرمندان فارس در چند سال اخیر اجرا شده که شناسایی ۲۵۰ گروه سرود در استان کوچکترین دستآورد آن بوده است.

میکائیلی با تاکید براینکه خط شکنی در مباحث فرهنگی‌ و هنری استان فارس باید شکل گیرد، گفت: همکاری بسیج هنرمندان فارس و جهاد دانشگاهی استان می‌تواند گامی مهم در توسعه گفتمان انقلاب اسلامی و هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها باشد.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی با رویکرد تربیت محوری با استفاده از هنرمندان پیشکسوت و خبره مورد توجه ویژه بوده است.

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در زمینه دفاع مقدس، ساخت فیلم ۹۰ دقیقه ای باموضوع حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و... از برنامه‌‎های آتی بسیج هنرمندان فارس بود که میکائیلی در این جلسه به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها