خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر به همت حوزه کارگری شهید برونسی سپاه ناحیه بقیه الله شیراز و با حضور نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۶۲۷۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، مراسم گرامیداشت دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر به همت حوزه کارگری شهید برونسی سپاه ناحیه بقیه الله شیراز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم، ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: روحانیت همیشه خودمانی‌ترین قشر جامعه بوده است.

وی با اشاره به جلسات خودمانی پیامبر(ص) با مردم در مسجد و اینکه اگر کسی غریبه وارد می شد پیامبر را نمی‌شناخت، به یادآوری تعویض لباس های زنان و مردان ایرانی در زمان رضاشاه پرداخت که چگونه با اجبار و کتک مردان را مجبور به پوشیدن کت و کلاه می‌کردند و چادر را از سر زنان کشیده و آنان را مجبور می‌کردند که کلاه و لباس فرنگی بپوشند.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه حق مردم ما خیلی بیشتر از این چیزهاست، تصریح کرد: جوری به جوانان نشان داده‌اند که انگار در زمان پهلوی همه چیز خوب بوده، که اگر اینچنین بود که مردم انقلاب نمی‌کردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ارتش قلدر رضاخانی دو روز بیشتر جلوی متفقین دوام نیاورد، از مقاومت هشت ساله فرزندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: ما راهی رفتیم که نه طرف شرق هستیم و نه طرف غرب ، و فقط در راه خدا هستیم؛ برای همین است که دشمن ناراحت است و برای نابودی این نظام دسیسه می‌کند.

وی با اشاره به سفر دور دنیای ناو ایرانی برای باز شدن مسیر تجاری ایران و دور زدن تحریم‌ها، تصریح کرد: البته در جاهایی هم عقب‌ماندگی داریم که باید باید برای رفع این عقب‌ماندگی تلاش بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس هم عده‌ای با برخی کارها میلیاردر شدند، اما شهدا برای عزت ایران سربلند رفتند، ادامه داد: نباید در عرصه بازی دشمن، زمین را واگذار کرده و با آن‌ها هم‌بازی شویم، بلکه باید به دنبال عزت بیشتر ایران اسلامی باشیم؛ اگرچه آسان نیست، اما این کار سخت را مردانه جلو‌ می‌بریم.

امام جمعه شیراز، کارگر را پیرو علی بن ابی طالب خواند و گفت: اگر این سنگر کارگری و تولید داخلی را حفظ کنیم دیگر دشمن نمی‌تواند ما را تخت فشارهای تحریم‌های مختلف قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها