مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

کشف توله پلنگ در شهرستان طارم استان زنجان

زنجان -مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: یک قلاده توله پلنگ که به دلیل نامعلوم از مادر خود جدا شده بود در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم کشف و به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش در پارک پردیسان تهران ارسال شد.
کد خبر: ۹۵۱۶۲۸۹
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

کشف توله پلنگ در شهرستان طارم استان زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، محمدرضا یافتیان اظهار کرد: ساعت 23 شب روز جمعه 5 خرداد 1402 محیط بانان شهرستان طارم در جریان حضور یک قلاده بچه پلنگ در دربند باکلور واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم شده و بلافاصله تأمین امنیت و مراقبت از بچه پلنگ به صورت نامحسوس در دستور کار قرار می گیرد تا در صورت امکان مادر توله به فرزند خود مراجعه و به محل امنی منتقل نماید.

وی ادامه داد: متاسفانه تا ساعت 19 روز جمعه مورخ 6 خرداد ماه پلنگ مادر مراجعه ننموده و در منطقه نیز مشاهده نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: تلاش ها و مراقبت های برای دور نساختن این توله از مادر و زیستگاه خود جواب نمی‌دهد و به ناچار با هماهنگی های صورت گرفته توله به زنجان منتقل شد.

وی در ادامه افزود: پس از انجام اقدامات اولیه و تغذیه دستی طبق مشورت متخصصین، توله پلنگ که طبق شواهد 5 روزه است به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تهران منتقل شد.

یافتیان بیان کرد: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم یکی از بهترین زیستگاههای پلنگ در کشور بوده و در طی سالیان گذشته توسط محیط بانان و ساکنان جوامع محلی مشاهده و حضور این گونه ارزشمند در منطقه ثبت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار