رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور؛
فاطمه واعظ جوادی: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود.
کد خبر: ۹۵۱۶۳۰۹
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، فاطمه واعظ جوادی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان  بسیج اساتید کشور در گردهمایی بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی که به مناسبت دهه کرامت با عنوان « زیست عفیفانه، زندگی کریمانه» و با رویکرد حوزه های نقش آفرینی بانوان در دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان برگزار شد، گفت: در الگوی سوم، زن مسلمان تاریخ ساز و تمدن ساز است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در اسفند ۱۳۹۱ الگوی سومی را برای زنان جامعه تبیین فرمودند.

این استاد دانشگاه هچنین عنوان کرد: زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، به مثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود.

واعظ جوادی به برخی ویژگی‌های زن الگوی سوم اشاره کرد و ادامه داد: زن در چنین بستری به هویت زنانه خود مفتخر است. تمایلی به انجام رفتارهایی مغایر طبیعت خود ندارد. به مادری خود مفتخر است. اهل فهم و خرد و اندیشه است. اهل تزکیه و تذهیب نفس است. مجاهد و انقلابی است. حافظ غیب همسر بوده و یار و یاورش است. پرورش دهنده نسلی ثابت قدم، مومن و عالم و مجاهد و انقلابی است. در مسئولیت های اجتماعی به دقت و با تدبیر اقدام می کند. در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کشور فعالانه حضور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات